zondag 5 april 2009

vangstberichten: vrijdag 03 april 2009



Hallo vis vrienden,

Omdat het lekker weer zou worden heb ik vandaag vrij genomen om te vissen, ik ga weer naar het strand van Ter Heijde, met 100 zeepieren, stukjes zoute mesheften en zoute pieren. Als ik aankom om 15:00 uur staat er een zo-wind  van 2 bft, een temperatuur van 19 °C en hw HvH om 22:05 uur. Het is er erg druk met vissers er is net een wedstrijd afgelopen. Gelukkig is de streker links vrij en begin ik met 1 hengel, staandaard wapperlijntje 3x haakjes 6, gevuld met zoute mesheften en levende zeepieren.

In het begin gebeurd er niet veel maar het zonnetje is lekker, ik kan gewoon in m'n t-shirt en neopreen waadpak staan vissen. Na nog geen 1,5 uur krijg ik de eerste tikken,ik laat hem nog even liggen. Geleerd bij de "Eurovissers": Hee joh je hebt beet!, Ja hoor maar er zitten 3 haken aan! Op die manier kun je natuurlijk in 1 draai meerdere vissen naar boven trekken, wat effectiever kan werken als steeds maar 1 en dan weer opnieuw beazen en inwerpen. Als ik indraai zitten er inderdaad 3 aan.



Kleine gulletjes zitten er ook nog en af en toe een meuntje, maar de overmaat is bot op het moment.




Het gaat "lekker" vandaag, na een slechte start begint het opeens te lopen, regelmatig aanbeten, soms lijnhappers en een enkele keer valt de vis eraf bij het binnen draaien. Om 18:40 uur gaat het lekker zwaar en draai ik 2 botten tegelijk eruit. Als ik de grootste opmeet heb ik een nieuw pr bot hij is 41,5 cm.



En het gaat maar door.



Rond 21:00 uur komt er vanuit  het niets een dichte mist opzetten, het wordt kouder en de wind neemt toe.



Uiteindelijk stop ik ermee om even voor 23:00 uur. Totaal heb ik 27 vissen gevangen, waarvan 2 stuks 5-dradige meuntjes, 4 ondermaatse gulletjes, 21 botjes, waarvan 3 ondermaats en neem mee naar huis 18 maatse botjes.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten