zondag 19 april 2009

vangstberichten: zaterdag 18 april 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik weer eens mee met een competitie wedstrijd van 'De Eurovissers'. Er hebben zich zo'n 50 man\vrouw opgegeven en we gaan vissen in de Amazonehaven. Op de verzamel plaats 'de Pub' trek ik nummer 16, 'De Scharrejager' heeft nummer 25 en krijgt de eer om de vissen te meten in zijn vak. Er staat een no- wind van zo'n 4 a 5 bft. met een paar stevige windvlagen in de amazonehaven, temperatuur een graad of 13 en hw HvH om 22:20 uur. Als aas heb ik 'witjes', zeepieren en diepvriesmesheften bij me.

Om 20:00 uur klinkt de toeter en kunnen we inwerpen, als ik gooi zie ik m'n lood en onderlijn richting de boot aan de overkant verdwijnen, ik denk jeeezzzuuuuuuusssss, wat gooi ik ver. Maar m'n onderlijn van 0.34 mm is afgeknapt, toch duidelijk te dun en moet ik de volgende keer minimaal aan 0.60 mm denken. Gisteren aan zee gooide ik wat meer met een 'pisboogje' en bleven ze heel nu gooi ik wat strakker en knappen ze af. Gauw zet ik een tweede lijntje erop en werp wat voorzichtiger, goed het aas ligt erin en afwachten maar.

Bij de vissers die ver kunnen werpen komt er al gauw vis naar boven. Op een gegeven moment besluit ik toch maar een standaard onderlijntje uit de winkel te gebruiken en de haaklijnen te vervangen met trilene 0.34 mm. Om 22:30 uur in het donker krijg ik m'n eerste aanbeet, de vissen komen nu wat meer naar de kant. Ik draai 2 steenbolkjes naar binnen.



Aan de 'witjes' gebeurd er niet veel dus stap ik over op een stukje mesheft met een piertje. Niet veel later nog een steenbolk maar hij valt bij het naar boven trekken tussen de stenen, dus dat wordt zoeken in het donker, uiteindelijk weet ik hem toch te vinden, gooi hem meteen in de emmer en ga weer door met vissen. Om 23:30 uur volgt nog een 4-e en een 5-e loopt vast tussen de stenen. Hoe later het wordt hoe meer aanbeten ik krijg. Maar het is alweer tijd, 24:00 uur de toeter gaat weer, de vissen worden gemeten en we vertrekken weer naar 'de Pub'

'De Scharrejager' heeft er 3 gevangen, waaronder een gulletje van 33 cm, qwa centimeters zullen we elkaar niet veel ontlopen. In zijn vak is er nog een paling gevangen van 70 cm, en er is nog een gulletje van in de 50 cm gevangen. Rico 't Mannetje wordt eerste, gefeliciteerd!, met zo'n 16 vissen geloof ik , en er zijn weer prijzen voor de grootste vis, de grootste gul, enz...Bij de tombola wint 'De Scharrejager' nog een visplug en ik een zakje plastic afhouders.

Uiteindelijk ben ik om 02:30 uur weer thuis, het is bij het 'wedstrijdvissen' niet alleen de afstand, maar het zoeken en aftasten waar zit de vis om dan razend snel over te schakelen. Tja....., sommige hebben daar een neus voor, ze ruiken als het ware waar de vis zit. Ik dus duidelijk niet, maar het was toch wel weer geinig om een wedstijdje mee te vissen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten