dinsdag 21 april 2009

vangstberichten: maandag 20 april 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag probeer ik weer een nieuwe stek uit. Het strand van 's Gravenzande, de strekdammen zijn verdwenen onder een laag zand, dus ik vis vanaf het strand. Er staat een no-wind van 4 bft oplopend naar 5 bft. een temperatuur van 16 °C (met een heerlijk zonnetje), hw HvH om 12:34 uur lw HvH om 19:10 uur.

Ik begin om 17:15 uur met 1 hengel met een standaard wapperlijntje gevuld met witjes, voor de rest heb ik nog gezouten pieren en diepvries mesheften bij me. Er staat een aardige branding en als lood gebruik ik 150 gram zonder ankers. Het begint lekker want 10 minuten later draai ik m'n eerste botje naar binnen, welliswaar postzegel formaat, maar vis is vis. Om 17:45 uur een doubletje botjes.



Daarna "hapert" het even, er staat een sterke stoming naar links en m'n lood en onderlijn "wandelen" het strand op. Ik probeer het even met geankerd lood, maar dat draait ook niet lekker binnen. Om 18:45 uur zet ik er een 2-e hengeltje bij met 175 gram, ook die loopt het strand op, uiteindelijk zet ik er 200 gram geankerd op. Het trekt nog wel naar links, maar veel langzamer.



Om even over 20:00 uur vang ik botje 4 en 5 op een stukje mesheft met een gezoute pier, daarna is het niets meer. Om 21:15 uur ruim ik op en ga naar huis.(Alle botjes terug gezet, want m'n vriezer zit nog vol).

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten