donderdag 30 april 2009

vangstberichten: donderdag 30 april 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag hou ik nog even een korte sessie aan het strand van Ter Heijde, aan aas kon ik helaas niet komen omdat de hengelsport zaak gesloten was vanwege koniginnendag, in de diepvries heb ik nog wat gezoute mesheften en ik heb nog een paar gezoute zeepieren, dus probeer ik het daar maar mee.
Er staat een no-wind van 3 bft, temperatuur 15 °C daalend naar 10 °C en hw HvH om 19:31 uur. Om 20:00 uur begin ik met 1 hengel met een zelfgeknoopt ondelijntje met 3 plastic afhouders met haaklijnen van ± 30 cm en 3x haakje 4 met daarop stukjes gezoute mesheft.

Na 20 minuten krijg ik een aanbeet, jammergenoeg is het een lijn happer.Ik zet m'n 2-e hengel erbij met een zelfgeknoopt onderlijntje met 3 wapperlijntjes, haaklijn ± 15 cm met haakje 8 gevuld met zoute pieren. Er gebeurd niet veel, maar diverse mensen komen even een praatje maken, wat wel gezellig is. Na 1 uur en 25 minuten weer wat tikjes maar weer niets. Het water ziet ook erg bruin van de afstervende zeealgen ?

Om 22:20 uur heb ik eindelijk beet op een gezoute pier en draai ik een botje binnen. De bot zet ik weer terug, want ik heb er nog genoeg in de vriezer, bovendien moet ik een plekje vrij houden voor eventuele zeebaars en tong.



Om 23:15 uur is de strekdam voor de helft begaanbaar en verhuis ik m'n spullen naar daar, zodat ik wat verder weg kan vissen. Maar ook daar geen aanbeten, even voor 24:00 uur zie ik nog wat tikjes op m'n hengel met de gezoute pieren, maar bij het binnendraaien kom ik vast te zitten en moet ik de boel kapot trekken. Het grappige is dat niet de onderlijn breekt maar de tonwartel (weet ik in iedergeval dat m'n lijntjes stevig genoeg zijn)

Om 24:00 uur ruim ik op en ga naar huis, veel was het niet deze sessie, maar in iedergeval weer even gerelaxed.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten