dinsdag 7 april 2009

Gebakken bot met brie



Je vangt vis en vis en nog meer vis, totdat de vriezer vol zit en je vrouw begint te klagen dat ze niets meer kwijt kan, tja wat doe je dan? Juist je gaat je verdiepen in de "culinaire wereld" van het bereiden van diverse vis met allerlei mogelijke combinaties. Nou heb ik daar totaal geen verstand van, maar een eitje bakken, aardappels koken een salade maken lukt me allemaal wel.

Maar vis of visgerechten? Het zal in het begin wel behoorlijk "aankloten" zijn, maar goed we gaan maar eens een poging wagen.
De bedoeling van dit gerecht is, om de bot wat meer op smaak te brengen met een briekaas sausje er over.



De benodigdheden: keukenrol, viskruiden, roomboter, bloem, brie en 2 zakjes diepvries vis. Maar eerst handen wassen natuurlijk!



Daarna de vis laten ontdooien, in koud water, duurt ongeveer een half uurtje. De laatste restjes "vuil" uit de vis halen, die gaan er nu makkelijker uit.



Daarna de vis wassen en ontdoen van de slijmresten, de vis droog deppen aan beide zijden.



Room boter in de pan, eerst viskruiden en dan bloem eroverheen (dit aanbeide zijde).



Als de room boter bruin is, kunnen de visjes erin.



Na 2 minuten omkeren, en de andere kant bakken, hierna laat ik de brie langzaam smelten in een pannetje.



Ik probeer er een fileetje van te maken, maar de vis valt uit elkaar, ook de brie is niet echt een sausje geworden waar ik op gehoopt had. Het stolt erg snel, dus maak ik er maar stukjes van op de vis.
De combinatie van de vis met de stukjes brie geeft een net iets pittigere smaak als de 3 andere botjes zonder brie. En ik had iets meer viskruiden moeten gebruiken. Toch heeft het lekker gesmaakt en was het geinig om te doen.

bon appétit !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten