zondag 12 april 2009

vangstberichten: vrijdag 10 april 2009_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Vanochtend was het niet veel op het strand van Ter Heijde, dus ik sta weer in de avond\nacht te vissen. Omdat ik toch het idee heb dat ze s'avonds in de schemering beter bijten dan overdag. Ik kom nu het strand oplopen met een traveling light versie, alleen een foudraal met 2 hengels, een hengelsteun en een strandpin, een tas met wat onderlijntjes en lood, tangetje, haakjes, nylon, reserve spoelen, 2 molentjes en een rugzak met wat eten en drinken plus een koeltas met zagers en pieren. Het voordeel is dat ik duidelijk sneller vooruit kom, het nadeel dat ik loop te zweten als een otter. Maar goed het is niet anders, eens kijken of er alleen 1 foudraal bestaat met vakjes aan de buiten kant waar je alles in kwijt kunt, een soort foudraaltas waar je behalve je hengels ook je benodigdheden in kan opbergen.

Strekdam 11 is bezet, ik loop door naar 12 ook bezet, halverwege 12 en 13 staat er ook een paar vissers en kan ik neerstrijken in de buurt van 13. Het loopt aardig te bliksemen maar ik hoor geen donder dus het is ver weg, gelukkig maar. Ik gooi in om 22:15 uur vanaf het strand met een standaard onderlijn 3x haakje 4, die botjes slikken 6 zo diep in dat 4 er misschien wat makkelijker uit te krijgen is. Na 3 minuten krijg ik al een aanbeet, dat begint goed dus, maar er zitten 3 haken aan dus ik ga op m'n gemakkie m'n 2-e hengel optuigen.

Als die erin ligt draai ik m'n eerste hengel binnen er zit niets aan en de haken zijn kaal gevreten door de krab. Om even over 23:00 uur is het raak en draai ik m'n eerste bot naar binnen, de 2-e volgt om 23:15 uur en de 3-e om 24:00 uur.




Om 00:25 uur gaat het lekker zwaar en draai ik er 3 tegelijk binnen en om 00:45 uur weer 3. Om 01:00 uur krijg ik een ander soort aanbeet m'n eerste zeebaarsje van het seizoen hij is 26 cm en mag weer zwemmen, een goed teken dat de zeebaars er weer aankomt!




Om 01:15 uur en een kwartiertje later weer een botje, om 01:40 uur nog een botje en om 01:48 uur een gulletje van 32 cm die ook weer mag zwemmen, wel grappig om te zien dat wintervis (gul) en zomervis (zeebaars) elkaar ontmoeten.
Om 02:00 uur ruim ik op.

Totaal vang ik 14 vissen, 12 maatse botten, 1 ondermaatse zeebaars en 1 ondermaatse gul.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten