dinsdag 19 januari 2010

vangstberichten: maandag 18 januari 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik een poging doen om het resterende aas (nog van vrijdag) op te maken op het strand van Ter Heijde. Er staat een zw-wind van zo'n 4 bft, temperatuur 4°C, motregen, en afentoe mist, hw HvH om 16:56 uur, lw 00:00 uur.

Om 17:05 uur gaat de eerste hengel erin, hoofdlijn gevlochten lijn 10\100 mm, wapperlijntjes 30 cm, haakje 6 beaasd met zeepieren, lood 150 gram ongeankerd (later geankerd). Om 17:30 uur zet ik m'n 2e hengel erbij met 1 haak 6 geclipt gevuld met een zeepier. Net als ik denk wat doe ik hier eigenlijk op dit koude strand, zie ik een overduidelijke aanbeet (om 18:52 uur), kalm draai ik binnen, het zijn er 2 een dikke vette schar en een klein gulletje. En hier ben ik blij mee, het is er een van iets groter dan 32 cm, wat mij een nieuw pr schar oplevert.



Dan is het weer lang wachten, 20:56 uur een scharretje van 26 cm. Om 21:30 uur begin ik op te ruimen, bij het binnendraaien van de geclipte lijn  denk ik weer een scharretje binnen te halen maar het is een botje. Als ik hierna m'n ander hengel binnendraai gaat het lekker zwaar, het zijn er 3, 2 botjes en een 5-dradige meun.



Totaal vang ik deze sessie 7 vissen, het restant pieren wat ik over heb doneer ik aan de zee. Inzouten doe ik even niet want het zout is op in de supermarkt en bovendien heb ik nog een aantal zakjes met gezouten pieren.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten