maandag 25 januari 2010

Ingezonden vangstbericht van: Björn Bax scharren meppen



Hallo visvrienden,

Gister ben ik weze vissen en ik dacht volgens mij moet er wel een scharretje te landen zijn. En ja hoor, in 2 uurtjes tijd had ik er 15 grotes en kleine. Het aas wat ik gebruikte waren verse zeepieren en die deden het dus perfect. 1 schar had een dikke zeepier/tap in ze bek bij het binnen halen. Wat ik me afvroeg leven die zeepieren/tappen nou wel of niet op de bodem van de zee?

Overigens had ik me molen opnieuw laten spoelen dit maal met 30/00 van technium. Dit draad is wel perfect en het beviel me gister ook wel. Ook kwa lange afstanden gooien ging het me goed af met 2 rode bezemafhouders. Ik denk dat ik ook niet meer dyneema ga gebruiken want me topoog begon ook al in te slijten.

Als ik er meer aangewend ben dan ga ik denk naar 25/00 techium, wat een super draad is dat zeg!! voordeel is dat het elastisch is dus bij inhaken schurt de haak ook niet de bek uit vd vis en heb je dus ook weinig missers. Wat ik wel had toen bij zeebaars vissen toen had ik vaak missers maar dat gaat dit jaar anders :D.

2 uurtjes vissen was kort maar had nog meer te doen maar het was wel een leuke middagie. Van de week ga ik weer vissen.

groeten

Björn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten