zaterdag 23 januari 2010

Willem gaat vissen met: Ramesh Doerga vangstberichten: zaterdag 23 januari 2010



Hallo vis vrienden,

Na een e-mailtje van Ramesh ga ik vandaag vissen op het strand van Ter Heijde, er staat een zo-wind van 3 bft, temperatuur 3 °C, een druiligerige regen, lw HvH om 13:04 uur, hw 19:54 uur. Als ik aankom op het strand van Ter Heijde is het behoorlijk druk met vissers (er staan er zo'n 10 op het strand). Ramesh staat al te vissen en heeft reeds een bot gevangen.

We maken kennis en Ramesh is een vriendelijke man van 33, die vol enthousiasme over het vissen verteld, ook behoorlijk fanatiek, hij vist ook zo'n 2 keer per week en is op z'n 12e begonnen met zeevissen.
Om 11:40 uur gaat de 1e hengel erin, hoofdlijn gevlochten lijn 10\100 mm, onderlijn 3x een wapperlijntje van 30 cm, haakje 6, gevuld met een zeepier en\of een zoute pier, lood 150 gram ongeankerd. Een half uurtje later volgt de 2e met een dito wapperlijntje en 150 gram geankerd lood. 12:14 uur draait Ramesh er een leuke schar uit en 12:30 uur volgt er nog een schar samen met een botje.



Om 13:04 uur is het bij mij raak en draai ik er een scharretje uit en om 13:21 uur volgt er nog een 2e.



Ramesh vangt ondertussen nog een scharretje op 1 enkel geclipte haak, de stroming wordt wat sterker en ik schakel over op 175 gram geankerd. 14:37 uur weer een scharretje voor Ramesh en om 15:05 uur een meuntje voor mij.



Dan krijg ik nog een mooie aanbeet, maar de vis floept eraf bij het binnendraaien over een zandbank. Hierna is het lange tijd voor ons beide niets meer, de vis is zo te zien vertrokken naar dieper water. De andere vissers zijn ook vertrokken. Ondertussen zitten we gezellig te kletsen, en Ramesh ziet het wel zitten om ook lid te worden van "de Eurovissers" jammer dat er een leden stop is en er pas weer per 1 november kan worden ingeschreven.

Mijn zoute pieren zijn erg geslonken en Ramesh verteld me, je kunt ze het beste in een krant met zout stoppen, oprollen en dan gelijk in de diepvries, zo blijven ze groot en als je ze weer nodig hebt blijven ze stevig aan de haak zitten omdat ze nog half bevroren zijn, zo leer je weer wat van een andere visser! 
Ramesh vangt nog wat schar op de enkele geclipte haak, ver weg en na elkaar de hand geschud te hebben verlaat hij het strand rond 18:00 uur met een totaal vangst van 8 vissen, 6 scharren en 2 botjes.

In de hoop om met het opkomende water en de schemering nog wat te vangen blijf ik staan, maar totaal geen aanbeet meer gezien, om 18:45 uur ruim ik op en ga naar huis. Veel was het niet deze sessie, maar het was erg gezellig en we gaan het nog een keertje overdoen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten