dinsdag 12 januari 2010

vangstberichten: maandag 11 januari 2010



Hallo vis vrienden,

Aangezien het weer er voor vandaag vrij gunstig uit ziet ga ik maar weer eens een poging wagen op het strand van Ter Heijde. Even 50 pieren halen bij Avicentra in Monster en op naar het strand. Er staat een no wind van 3 bft, temperatuur 0 °C daalend naar -2 °C, met afentoe wat sneeuw vlokken, lw HvH om 17:35 uur, hw 00:33 uur op 12 januari.

Als ik aankom op het strand staat er aan de rechterkant al een visser en aan de linkerkant staat er nog een, dus ik loop rechtdoor vanaf de ingang en gooi m'n hengel om 15:47 uur in, hoofdlijn gevlochten lijn, onderlijn 1 enkele geclipte haak, haakje 6 gevuld met een zeepier om zover mogelijk te kunnen komen. De visser aan de rechterkant gaat weg.

Om 16:19 uur, een meuntje, liever een schar gezien, maar goed vis is vis. Een half uurtje later zet ik m'n 2e hengel erbij, 3 wapperlijntjes haakje 8 gevuld met een zeepier. Rond 16:30 uur gaat de visser aan de linkerkant weg, het blijkt een lid te zijn van visvereniging Ter Heijde en heeft 2 kleine gulletjes en 2 scharretjes gevangen, goed nieuws, er zit dus vis!

16:35 uur komt er een scharretje naar boven, maar deze is zo klein dat ik hem maar laat zwemmen. Wettelijk gezien had ik hem mee mogen nemen want maatse scharren bestaan niet, ze zijn vogelvrij, uhhh visvrij. Voormezelf hou ik de minimum maat voor bot aan 20 cm dus. 17:50 uur 2 kleine gulletjes tegelijk.




18:05 uur weer een scharretje, maar pech heeft ie, net over de 20 cm dus die gaat de pan in. 18:21 uur een gulletje. 18:52 uur een scharretje van 24 cm, ze worden al groter.



19:56 uur een gulletje, 20:03 uur een iets heftigere aan beet, een gulletje van net iets over de 30 cm. 20:22 uur nog een gulletje en om 20:35 uur een 5 dradige meun van 24 cm.




Rond 21:30 uur is m'n aas op, totaal vang ik deze sessie 11 vissen en dat valt me mee, dat ondanks de kou er toch nog redelijk vis te vangen is vanaf het strand. Na een aantal sessies van weinig of niks, toch weer eens "lekker" gevist en genoten van het strand. Wel redelijk veel vuil op de lijnen gehad.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten