maandag 29 juni 2009

vangstberichten: zondag 28 juni 2009

Vandaag ga ik vissen in de Amazonehaven, de zagers zijn op en ik heb alleen nog een restantje snot pieren. Na inspectie van de vriezer vind ik nog, een "vergeten" zakje zouten pieren en wat diepvriesmesheften, voldoende om nog een sessie te vissen. Als ik aankom in de Amazonehaven is het water al aan het zakken, er staat een nw-wind van 2 bft, een temperatuur van 16 °C met mist en hw HvH om 20:15 uur.

Om 22:25 uur als ik het strandje kom oplopen lijkt het alsof ik in een film ben beland van Alfred Hitchcock, "Birds" genaamd, grote groepen meeuwen (die jongen hebben) scheren rakelings langs m'n hoofd die mij ondertussen de meest ijselijke kreten toeschreeuwen. Als ze zien dat ik een hengel opzet worden ze rustiger (vis denken ze).

Ik begin met de feeder met de zware top tot 150 gram en zet voor de verandering er eens een keer nylon van 22/100 mm op. Nadat ik hierop gelijk een aanbeet krijg loopt bij het binnendraaien de boel vast en verlies ik m'n onderlijn plus lood.Ik zet m'n gevlochten lijn er weerop en pak een nieuw onderlijn. Hierna zet m'n 2-e hengel in en als ik die aan het beaasen ben hoor ik m'n feeder kraken als ik me omdraai loopt ie heftig te zwiepen (bijna dubbel geslagen).

Net als ik begin met binnendraaien knapt m'n gevlochten hoofdlijn van 10/100 mm, jammer! Om 22:50 uur draai ik een steenbolk naar binnen. Na een veel belovend begin worden de aanbeten minder naarmate het water zakt. En om 00:30 uur volgt er nog een grondel.

Om 01:10 uur nog een steenbolk. Om 02:35 uur krijg ik weer een aanbeet op m'n 2-e hengel als ik binnendraai gaat het plotseling erg zwaar, en wat blijkt m'n complete verloren onderlijn met lood draai ik naar binnen met 2 vissen eraan een steenbolk en een dikke paling van 72 cm die de gezouten pieren niet konden weerstaan. Dat noem ik "geluk" bij een "ongeluk".

Om 03:00 uur ruim ik op en ga naar huis.