maandag 8 juni 2009

vangstberichten: zondag 07 juni 2009_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van de wedstrijd besluit ik weer eens op het strand van Ter Heijde te gaan vissen, eens kijken hoe m'n nieuwe feeder het daar doet. De wind is gedraaid naar zw van zo'n 3 bft, temperatuur 9 °C met een klein regenbuitje en lw HvH om 20:55 uur, hw om 03:54 uur op 08-07-09. Ik begin om 23:00 uur met de feeder en gebruik nu de zwaardere top tot 150 gram werpgewicht. Er staat een "mooie" branding, ideaal voor zeebaars denk ik bij m'n eigen. Ik vis vanaf het strand en blijf daar vissen in de wetenschap dat het volle maan is en de vloed erg snel opkomt.

Om 23:45 uur draai ik m'n eerste botje naar binnen aan de feeder en om 00:05 uur moeiteloos een zeebaarsje van 23 cm. Wat me opvalt is dat de aanbeten van bot, die de vorige sessies zo massaal aanwezig waren, verdwenen lijken te zijn. Om 01:00 uur weer een zeebaarsje van 27 cm (de 5-e ondermaatse van dit jaar). Ook weer aan de feeder. Tenslotte aan m'n andere hengel nog een botje, om 02:30 uur begin ik op te ruimen. Veel was het niet dit keer en ik had de hoop op m'n eerste maatse zeebaars van dit jaar. In iedergeval is de feeder goed bevallen en ook uitermate geschikt aan het strand, nu nog eens kijken hoe die het doet bij een grotere vis.




Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten