dinsdag 16 juni 2009

vangstberichten: zondag 14 juni 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken in de Amazonehaven, er staat een zw wind van 2 a 3 bft, temperatuur 12 °C, hw Hvh 20:15 uur. Ik begin om 23:30 uur met de feeder en 5 minuten later krijg ik een leuke aanbeet en draai een mooie paling naar binnen. Een goed begin, dacht ik zo, maar het valt tegen, afentoe wat geschuifel van kleine vis en\of krab.

Ik denk zo kom ik nooit van m'n aas af en zet na een uur m'n 2-e hengel erbij. Om 01:00 uur krijg ik weer tikken op m'n feeder hengel en draai 2 steenbolken tegelijk naar binnen. Daarna volgen er tot rond 02:00 uur nog 3 steenbolken aan de feeder, de Amazonehaven doet z'n naam weer eer aan "Steenbolkenhaven".





Om 02:30 uur een verassing op m'n andere hengel een scharretje van net over de 20 cm ( Ik denk bij m'n eigen, dat is iets voor "de Scharrejager" (ze zitten er nog!) ). Een kwartiertje later gaat het "lekker" zwaar bij het binnen draaien, maar het is weer een steenbolk verpakt in plastic. Om 03:10 uur gaat m'n andere hengel weer te keer, mooie diepe doorbuigers, een typische gul aanbeet, het binnen draaien gaat weer zwaar, jammergenoeg krijg ik een haaklijn breuk op m'n lijntje van 34/100 mm. Pech, vette pech! Hierna vang ik nog 2 steenbolken en om even voor 04:00 uur hou ik ermee op.



Totaal vang ik deze sessie 10 vissen, 8 steenbolken, 1 schar en 1 paling.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten