zaterdag 27 juni 2009

vangstberichten: vrijdag 26 juni 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand van Ter Heijde, er staat een no-wind van 3 bft, temperatuur 16 °C en hw HVH om 18:25 uur, lw 23:29 uur, als aas heb ik 1 portie zeepieren en 2 ons zagers. Als ik het strand kom oplopen staan er al 2 vissers te wachten tot de lange pier vrij komt, ik ga naar rechts maar ook daar zit al een vissers en daarachter weer 1, dus plof ik neer en ga vanaf het strand vissen.
Om  21:30 uur begin ik met de feeder, de haken gevuld met zeepieren en zagers er gebeurd weinig, na een uurtje zet ik er een tweede hengel bij.

Als de man bij de strekdam opruimt, breek ik de boel op en ga vanaf 23:00 uur vissen vanaf de korte strekdam. Als de golven naar me toe komen rollen zit er een blauwgroen fluoriserend licht in, een mooi gezicht. Af en toe zijn m'n pieren en zagers wel van de haak af zonder een waarneembare aanbeet gehad te hebben. Om 01:00 uur begin ik op te ruimen zonder een stootje gezien te hebben.

Op de terug weg loop ik gelijk op met een aantal jongens en meisjes die vanaf de strand disco komen. Als ik bij de auto ben vraagt 1 zo'n meisje meneer de visser, heeft u een stuk papier bij u ? Papier ? zeg ik, nee maar ik heb wel een rol wc papier in de auto liggen. O, zegt het meisje dat is prima.Ik geef haar de rol, ze kijkt me aan en vraagt, zit er poep aan? Nee zeg ik en opgelucht haalt ze er een stuk af om haar zadel droog te maken.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten