maandag 15 juni 2009

vangstberichten: zaterdag 13 juni 2009

Vandaag ga ik vissen op de Papegaaienbek er staat een zw-wind van 3 bft, temperatuur 20 °C daalend naar  12 °C, hw HvH om 19:14 uur en lw om 00:55 uur op 14 juni. Als aas heb ik zeepieren en kweekzagers bij me. Als ik aankom op de Papegaaienbek is het erg druk met vissers, er staat een touringkar en er blijkt een wedstrijd of een personeels uitje bezig te zijn. Dan maar verder naar achteren rijden, ik kom terecht op het stuk waar volgens de beschrijving van "De Eurovissers" erg veel vis zit, maar waar je ook erg vaak vast komt te zitten. Toch maar proberen want veel plek is er niet meer over.

Om 21:30 uur begin ik, en na niet al te lang wachten draai ik met horten en stoten een steenbolk naar binnen, hierna krijg ik nog een serie "mooie" aanbeten maar wat ik ook doe ik kom muurvast te zitten en verspeel totaal 3 onderlijnen met lood. Om 23:05 uur weet ik er zowaar nog een steenbolk uit te trekken, maar de gedachten om deze verdere avond\nacht nog een stuk of 10 onderlijnen plus lood kwijt te raken trekt me niet zo en ik besluit te verkassen. Eigenlijk wil ik naar de Amazonehaven rijden, maar de meeste vissers zijn nu weg en ik besluit om toch maar in het begin van de Papegaaienbek neer te strijken.

Het is lang wachten op een aanbeet, maar om 02:30 uur draai ik een botje naar binnen, net als ik om even over 03:00 uur op wil ruimen krijg ik tikken op beide hengels en besluit toch maar wat langer te blijven. Om 03:10 uur draai ik beide hengels naar binnen aan de een zit een paling van 47 cm en aan de ander een bot. Hierna is het weer lang wachten, ik verlies ook weer 2 onderlijnen met lood door vastlopers, om even voor 04:00 uur draai ik nog een bot naar boven en om 04:15 uur een krabbetje.

Hierna besluit ik op te ruimen, totaal vang ik deze sessie 6 vissen, 2 steenbolken, 3 botten en 1 paling. Later belt "Eurovisser" Paul me nog op, om te informeren naar de vangst, hij weet me te vertellen dat ze met een zandzuiger langs de Papegaaienbek bezig zijn geweest, vandaar dat je eerder vast komt te zitten, want het zand bedekt juist de onevenheden op de bodem, zodat je makkelijker kan binnen draaien, maar goed het is niet anders.