maandag 22 juni 2009

vangstberichten: zondag 21 juni 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik nog even vissen op het strand van Ter Heijde, in een poging om het restant aas op te maken wat ik vrijdag gekocht heb. Er staat een nw-wind van 4 bft, temperatuur 12 °C en hw HvH om 14:26 uur, lw om 19:50 uur. Ik begin rond 20:00 uur met 1 hengel met dobber een jojo paternoster met aan de haak een diepvries steenbolk, langs een korte strekdam, maar de stroming is erg sterk en de lijn loopt regelmatig vast tussen de blokken, na 3 kwartier hou ik het voor gezien en ga verder vissen op het strand met de feeder, ik heb 2 onderlijnen gemaakt met korte wapperlijntjes van trilene fluorcarbon met mustad haken aberdeen classic 2 eraan, gevuld met zagers in een poging om een "mooie" zeebaars te haken.

Er staat een stevige branding en de stroming is heftig, aan de feeder hang ik 150 gram geankerd lood en aan de hiro dream surf 190 gram geankerd lood, desondanks dat loopt de lijn door de stroming sterk naar links. Regelmatig zitten m'n lijnen vol met "apenhaar" (een vettige substantie die als een klontje op je lijn zit) en groene sla (zeewier). Ik kan niet eens binnen draaien, omdat halverwege m'n topoog dicht zit met die troep. Om 21:40 uur lukt me het om een botje binnen te draaien, makkelijk te onthaken met haak 2.



Maar daar blijft het dan ook bij, als om 22:30 uur de lijn van m'n feeder knapt door de hoeveelheid troep die eraan zit, hou ik het voor gezien en om 22:40 ruim ik op. Er komt net een ander visser aan die gaat beginnen, hij verteld me dat ie zijn vrouw en kinderen naar huis heeft gebracht en hier 4 dagen op de camping staat, de vorige avond heeft hij 1 paling gevangen met opkomend water, samen met een vismaat stonden ze met 4 hengels, maar meer was het niet. Ik vertel hem nog over de troep in het water en m'n web-log en wens hem veel succes. Dit keer weer geen maatse zeebaars, maar ik weet dat de aanhouder wint!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten