maandag 25 mei 2020

Zandmotorsessie zondag 24 Mei 2020



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van vrijdag, besluit ik er nog een sessie aan te wagen vanaf  "de Zandmotor", de wind zou volgens de verwachtingen af gaan nemen en als ik begin om 15:40 uur is het nog 5 bft west met stoten van 6 bft, rond 17:00 uur zou het gaan zakken naar 4 bft met stoten van 5 bft, en rond 20:00 uur draaiend naar wnw 3 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 15 °C. Ik vis weer met de gebruikelijke hengel stokken de Vercelli en de Hiro Dream Surf, op de Vercelli zit een nylon spoel met 20,5\100 mm met een nylon tapse voorslag en op de Hiro 20\100 mm nylon, korte wapperlijn, haak f31\8 gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, piramidelood 144 gram later 140 gram tommy lood. Lw HvH 12:20 uur (-64 cm), hw 16:56 uur (+117 cm), (± 181 cm).

Rond 17:45 uur begint het weer aangenamer te worden, de wind wordt wat minder en er breekt een flauw zonnetje door, prettig vis weer dus. Het duurt vrij lang voordat ik een aanbeet krijg, dus ik besluit op het piramidelood te vervangen voor 140 gram tommy lood zodat het aas iets meer over de zandbodem zwalkt en om 18:13 uur, zie ik een rammel op de Hiro en draai ik een doublet botten het strand op. 18:31 uur wat tikjes op de Vercelli en nogmaals een doublet van bot en botje.


En het is een stuk aangenamer vissen zo ten opzichte van de laatste keer, het vuil is een stuk minder en het lood blijft goed liggen. 18:52 uur een doublet botten op de Vercelli, 19:18 nogmaals een bot op de Vercelli.


20:16 uur een zeebaarsje op de Hiro hengelstok, 20:51 uur een bot.

21:13 uur is de lijn van de Vercelli feeder sterk naar links gelopen en als ik ga draaien voel ik weerstand, na een aantal flinke doorbuigers komt er een leuk zeebaarsje het strand op, net onder de wettelijke minimum maat dus die mag weer zwemmen.


21:32 uur een botje, 21:54 uur een botje.


22:01 uur een botje, 22:18 uur een doublet van een zeebaarsje met een botje. Om te kijken of de zeebaars in de schemering nog actiever zou worden blijf ik nog wat langer.


22:29 uur een doublet van bot en botje, 22:42 uur een bot.


Uiteindelijk blijkt de hoofdzaak bot te zijn om 22:45 uur begin ik op te ruimen op de feeder zit er nog een doublet van bot met een botje en ook op de Hiro nog een botje.


Met een totaal van 21 vissen toch weer een leuke sessie.

Vis greetz,

Willem



1 opmerking:

  1. Hallo Willem,

    Welke molens gebruik je eigenlijk op de vercelli en op de Hiro?

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen