maandag 11 mei 2020

Zandmotorsessie zondag 10 Mei 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het aas opmaken vanaf "de Zandmotor", er staat een harde no-wind  van 5 bft, die snel oploopt naar 6 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 14 °C, lw HvH 13:49 uur (-68 cm), hw 17:45 uur (+116 cm), (± 184 cm). Om 12:30 uur werp ik in met de 4,5 meter Hiro Dream Surf 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan piramidelood 140 gram, na 10 minuten volgt de Vercelli heat leggering met een 160 gram top en 22\100 mm nylon op de spoel, 150 gram tommy lood.

In het begin is het nog goed te doen met de wind en om 13:05 uur draai ik een zeebaarsje van 41 wedstrijdcentimeters binnen op de Hiro Dream Surf. Die mag weer zwemmen. Voor de rest gebeurd er niet veel meer, de wind neemt toe en uiteindelijk verdwijnen m'n spullen onder een berg stuifzand. Omdat ik zelf ook aardig gezandstraald wordt ruim ik om 15:00 uur op en zit er aan de Hiro nog een bot.


Veel was het niet maar toch nog vis gezien.

Vis greetz,

Willem

3 opmerkingen:

  1. Hi Willem, Ik lees jouw blogs altijd met veel interesse. Het lijkt mij leuk om ook zelf een keer te gaan vissen vanaf de zandmotor. Kun jij mij vertellen waar ik het beste kan parkeren om niet heel lang te lopen? Kun je mij misschien ook vertellen waar ik op de zandmotor kan staan? alvast bedankt Willem.
    gr. Mo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Mo, vanwege de Coronacrisis zijn de parkeerplaatsen met een betonnen wand afgesloten. Ander zou het kunnen bij het Schelpenpad nu moet je wel een stukkie lopen. Er zijn verschillende plekken die goed zijn, vaak zie je golfslag\branding (rollers) tegen een zandbank daar jaagt de zeebaars kleine vis naartoe zodat ze geen kant op kunnen. Maar het verschilt van dag tot dag. Zw-wind is het beste wat je kunt hebben, maar soms zijn er verassingen eb vang je ook bij oost of no. Gewoon gaan vissen als je zin hebt dus.

      Verwijderen
  2. Hi Willem, Laten we maar hopen dat de parkeerplaatsen snel worden vrijgegeven dan zal ik het zeker een keer gaan proberen. Bedankt voor je reactie en nog een hele fijne dag. Gr. Mo

    BeantwoordenVerwijderen