vrijdag 22 mei 2020

Zandmotorsessie vrijdag 22 Mei 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een wzw-wind van 5 bft met stoten van 7bft, draaiend naar zw 6 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 16 °C. Hw HvH 15:49 uur (+122 cm), lw 00:03 uur (-61 cm) op 23-05-2020, (± 183 cm), droog. Rond 15:20 uur werp ik in met de Hiro Dream Surf , wapperlijn, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, piramidelood 140 gram maar dat loopt gelijk weg, 170 gram piramidelood loopt ook weg, uiteindelijk blijft 205 gram geankerd liggen. Een 10 minuten later volgt de Vercelli heat leggering met een 160 grams top en 22\100 mm nylon op de spoel en een zelfde uitrusting, geankerd lood 150 gram.

Als ik de eerste hengelstok heb ingeworpen komen er nog twee vissers links van me staan. Het is een roerige zee en al snel blijkt dat er behoorlijk wat vuil aan de lijnen blijft hangen, lichtgroen zeewier en algenrommel wat je er met je nagels van af moet halen, een vervelend en tijdrovend klusje.

Veel gebeurd er niet, het aas, blijft onaangeroerd, afentoe verversen zodat het weer strak op de haken zit. 18:15 uur begin ik dat "gepunnik" zat te worden en begin op te ruimen. Geen vis dit keer, maar wel even lekker uitgewaaid. Op de terug weg spreek ik de twee andere vissers nog ook niets, ze blijven het nog even proberen en ik wens ze succes.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen: