zaterdag 16 mei 2020

Zandmotorsessie zaterdag 16 Mei 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een wzw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, draaiend naar west 4 bft, draaiend naar wnw 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 12 °C, later op de sessie een zonnetje. Hw HvH 11:40 uur (+89 cm), lw 17:21 uur (-49 cm), (± 138 cm). Bij Hengelsport Westland haal ik 100 zeepieren en 1 ons zagers, voor m'n waadpak waar een scheurtje ingekomen is binnen de garantieperiode krijg ik een nieuwe, keurig geregeld, Leon nogmaals bedankt! Om 10:40 uur werp ik in met de Vercelli heat leggering met een 160 grams top en 22\100 mm nylon op de spoel, wapperlijn, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, piramidelood 120 ~ 140 gram, tommylood 140 gram. Een 10 minuten later volgt de Hiro Dream Surf met een zelfde uitrusting, behalve de spoel die is gevuld met 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag.

11:30 uur draai ik een mooi formaat bot binnen, 12:08 uur volgt er een tweede.


12:17 uur weer een bot, 12:37 uur nogmaals een bot.


12:58 uur een bot van 36 wedstrijdcentimeters, mooie formaten botten steeds maar waar blijven die zeebaarzen? 14:24 uur een bot.


14:47 uur, het water is laag en weer helder, en daar komt het zeebaarsje op de Vercelli feeder, leuk. 15:43 uur een doublet botten op de feeder, ook leuk.


16:01 uur nogmaals een zeebaarsje op de Vercelli feeder, net geen 42 cm dus die mag weer zwemmen. 16:12 uur een botje op de Hiro. Inmiddels vliegt de kustwacht een paar keer over en daarna een reddingshelikopter en een flink aantal boten. Allemaal op zoek naar het laatste surf slachtoffer van het drama van afgelopen maandag waarbij er vijf mensen zijn overleden. Ik hoop voor de nabestaanden dat hij snel gevonden wordt voor de rouwverwerking. 


16:37 uur weer een zeebaarsje op de Vercelli feeder, als ik Hiro Dream Surf in wil werpen met een nieuwe aaslijn en ik even opzij kijk ligt de Vercelli feeder uit de standaard op de grond, dat kan maar één ding betekenen, een zeebaars heeft een ruk aan de lijn gegeven en door de kracht is de hengelstok uit de standaard geklapt. Snel loop ik er naartoe en begin te draaien, en ja onder de kant gaat een zeebaarsje een felle strijd aan, niet eens zo groot maar een pittig klein ding. Uiteindelijk sleep ik hem dan toch om 16:51 uur het strand op eentje van 35 wedstrijdcentimeters.


Om 17:15 uur begin ik op te ruimen, met 13 vissen toch een leuke dag zo.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hi Willem,

    Toch nog wel wel een paar mooie vissen kunnen vangen:) Ik zie vaak dat jij voor hoogwater begint tot na hoogwater. Ik dacht altijd dat je vanaf het strand 2 uur voor laag tot 2 uur na hoogwater dient te vissen. of heb ik het verkeerd?
    gr. Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Mo, dat is de gouden regel, maar uitzonderingen bevestigen die.

    BeantwoordenVerwijderen