zondag 10 mei 2020

Zandmotorsessie zaterdag 09 Mei 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" er staat een no wind van 3 bft, met stoten van 4 bft, draaiend naar ono draaiend naar o, temperatuur 19 °C, zonnig en droog. Lw HvH 09:39 uur (-74 cm), hw 17:00 uur (+127 cm), (± 201 cm).


Dit keer ga ik de net aangeschafte Vercelli Enygma Heat Leggering uitproberen, een super lichte beach feeder inclusief 3 toppen. Ik kies voor het lichtste topdeel tot 80 gram met de hoop een zeebaars hierop te kunnen testen, 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen haakf31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, 75 gram tommy lood ~ 80 gram trapezium lood, om 14:30 uur ligt het in de Noordzee, te wachten op vis.

Tien minuten later volgt de Hiro Dream Surf, 20,5\100 mm met een nylon tapse voorslag en voor de rest met een zelfde uitrusting, behalve het lood dat is 140 gram piramidelood. 

16:08 uur een zeebaarsje zonder een tik gezien te hebben op de Hiro Dream Surf. 16:19 uur wat gerommel op de Vercelli en ik draai een mooie bot binnen.


16:38 uur wat trillinkjes op de top en valt de lijn van de Hiro slap en dat betekent vis! Een leuke zeebaars van 36 wedstrijdcentimeters.


19:13 kromt de Vercelli feeder, het lijkt eerst of ik langzaam een dood gewicht binnen draai, maar zo'n 30 meter uit de kant komt er een flinke zeebaars boven water die nu begint te vechten voor z'n leven, keer op keer kromt de 80 grams top die keurig de klappen op vangt en uiteindelijk sleep ik een zeebaars van bijna 50 cm het strand op. Wel kicken zo op de feeder, die is hierbij goedgekeurd door willemgaatvissen :-).


Om 20:00 uur ruim ik op en zit er aan de feeder nog een zeebaarsje.


Vijf vissen niet super veel maar de ene op de feeder maakt veel goed :-).

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen: