dinsdag 19 mei 2020

Zandmotorsessie maandag 18 Mei 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken vanaf "de Zandmotor" er staat een wzw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, draaiend naar west 4 bft met stoten van 5 bft, draaiend naar wzw 3bft met stoten van 5 bft, temperatuur 14 °C. Hw HvH 13:25 uur (+105 cm), lw 21:14 uur (-57 cm), (± 162 cm), zonnig en droog. Armel Spee die ik nog ken van "de Eurovissers" is er ook maar staat wat meer aan het begin van "de Zandmotor", wandelen is geen hobby van hem :-). Rond 13:30 uur werp ik in met de Vercelli heat leggering met een 160 grams top en 22\100 mm nylon op de spoel, wapperlijn, haak f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, piramidelood 140 gram, tommylood 140 gram. Een 10 minuten later volgt de Hiro Dream Surf met een zelfde uitrusting, behalve de spoel die is gevuld met 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag.

De reden dat ik later begin is dat ik denk een soort patroon gevonden te hebben wanneer de zeebaarzen actief zijn, de laatste sessies is dat zo'n 4 uur na hoog water. Uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk want om 13:46 uur is de lijn van de Vercelli sterk naar links verplaatst en als ik binnen draai spartelt er een mooie zeebaars van rond de 41 cm aan de haak.


14:45 uur een botje, het is maar af en toe een visje, 16:44 uur een bot. Als ik even ga buurten bij Armel heeft hij ook 3 vissen in de vorm van bot. 17:36 uur een botje.


18:02 uur weer een zeebaarsje op de feeder, dit keer een felle die een aantal keer flink de top van de Vercelli door laat buigen, ook weer rond de 41 cm, zwemmen maar weer.


Armel belt even dat hij op gaat ruimen met 5 vissen waaronder 2 mooie maatse zeebaarzen gaat hij tevreden naar huis. Armel bedankt voor de gezelligheid en tot de volgende! En tijdens dat Armel aan het opruimen is, valt m'n lijn van de feeder slap, een zeebaars die naar het strand toe zwemt, meestal doen de grootte dat weet ik uit ervaring, meters lijn draai ik binnen totdat ik vlak vooraan een flinke weerstand krijg, de zeebaars buigt de top een stuk of acht keer krom en uiteindelijk sleep ik een mooie van rond de 49 centimeters het strand op.   


19:01 uur een klap op de Hiro en nogmaals een gevecht met een zeebaars van rond de 49 cm.


19:12 uur een botje, 19:26 uur een zeebaarsje op de Hiro, 19:30 uur begin ik op te ruimen en zit er nog een bot aan de feeder.


Toch weer een leuke sessie zo en aardig ingeschat wanneer de zeebaarzen actief waren.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem, ik stond er ook die dag recht voor de opgang. Heb een nog grotere hekel aan lopen door het zand ;-) Heb julle volgens mij gezien, had één van jullie rood vest aan? Was een prachtige dag, zal vlg keer proberen me even voor te stellen. Bedankt voor alle goede tips op je website! Groet Marcel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marcel, ja Armel had een rode Rancar jas aan. Zag inderdaad nog een visser links van hem staan. Prima en graag gedaan.

      Verwijderen