zondag 3 mei 2020

Zandmotorsessie zaterdag 02 Mei 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de zandmotor" er staat een wnw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 12 °C, hw HvH 11:06 uur (+95 cm), lw 17:16 uur (-54 cm), (± 149 cm), zonnig, een onstuimige zee, maar wel een zeebaars zeetje. Om 11:00 uur werp ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f31\8, gevuld met zeepier, zager, of een combinatie hiervan piramidelood 140 gram ~ 160 gram ~ geankerd 150 gram. Een tien minuten later volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf, spoel met 20,5\100 mm nylon en voor de rest een zelfde uitrusting.

De zee ligt vol met knopenzeewier, maar gelukkig valt het makkelijk van de lijn af bij het binnendraaien. Om 11:22 uur zie ik de feeder plotsklaps heen en weer zwiepen, en de hengelstok valt uit de steun zo op het strand, eerst kijk ik of er meeuw door de lijn gevlogen is, maar die zijn in geen velden of wegen te bekennen. Mooi, dan moet het zeebaars zijn, voorzichtig draai ik binnen en met nogmaals een aantal mooie doorbuigers op de feeder sleep ik hem het strand op. Een mooie van 46 wedstrijdcentimeters.


Een lekker begin, maar voor de rest gebeurd er helemaal niets meer, geen zeebaars, geen bot. Blijven proberen is de enige remedie, aas verversen en wat verschillende afstanden proberen. Maar vier uur na hoog geen vis erbij.

Ik werp nog eenmaal in en begin om 15:15 uur op te ruimen, en wat gebeurd er? Ja hoor de feeder staat weer plotsklaps heen en weer te buigen, draaien maar weer, een doublet van een mooie zeebaars van 48 wedstrijdcentimeters samen met een bot komt het stand op gesleept.


Als ik de Hiro Dream Surf binnen draai zit er nog een doublet bot aan. Een mooi afsluiter.


Niet meer verwacht maar toch gekregen. Het blijft vissen he!

Vis greetz,

Willem

   


4 opmerkingen:

  1. Hey Willemgaatvissen, leuke vangsten met al die wedstrijd centimeters, ik mis je NZK verslagen, mee gestopt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Peter, het liefst vis ik op het strand, maar als dat niet gaat dan wijk ik vaak uit naar het NZK, dus 2e keus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem ik heb ongeveer de de zelfde tijden gisteren gevist in Katwijk,ik hád er ook al gauw een van 52 en 3uur later een van 56 en met opruimen om 3uur zat nog eentje van 35 cm aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zaten net op de juiste tijd op de juiste plek Willem.Lekker he om weer eens zeebaars te vangen :-).

      Verwijderen