maandag 4 mei 2020

Zandmotorsessie maandag 04 Mei 2020



Hallo vis vrienden,

Vandaag een aasopmaak sessie op "de Zandmotor" er staat een nno wind van 4 bft met stoten van 5 bft en oplopend naar 5 bft, temperatuur 13 °C, hw HvH 13:16 uur (+118 cm), lw 21:35 uur (-62 cm), (± 180 cm), zonnig. Echt baarzen weer is het niet maar wie weet misschien een verdwaalde, een botje echter verwacht ik wel te vangen, moet kunnen toch met nno? Om 12:30 uur werp ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f31\8 ~ f314\10, gevuld met zeepier, zager, of een combinatie hiervan trapeziumlood 80 gram ~ piramidelood 140 gram ~ piramidelood 170 gram. Een tien minuten later volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf, spoel met 20,5\100 mm nylon en voor de rest een zelfde uitrusting.

Ik zie wat gerommel op de top van de feeder, maar is het beet of is het de wind, tijd om te draaien. Ja mooi om 13:05 uur komt er een doublet botjes het strand op. 14:13 uur een paar felle tikken op de top van de Hiro, en ik denk, toch een zeebaarsje, maar nee, het is een bot van 34 wedstrijdcentimeters, ook goed.


14:40 uur, vlak onder het kantje een doublet botjes op de feeder. 16:36 uur een doublet mooie botten van afstand op de Hiro.


17:20 uur een botje, 17:33 een bot.


Om 18:00 uur ruim ik op bij het binnen draaien van de feeder zit er nog een doublet botjes aan.


Met 11 vissen toch een leuke sessie waar ik volop van genoten heb.

Vis greetz,

Willem


2 opmerkingen:

  1. Hey Willem, mooie vangst! Neem je weleens een botje mee voor de pan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Stefan, nu niet meer in het begin wel. Goed kruiden dan is het prima te eten, steenbolk ook (licht zurig).

      Verwijderen