dinsdag 28 april 2020

Zandmotorsessie maandag 27 April 2020

Vandaag ga ik vissen op "de zandmotor" er staat een zw-wind van 3 bft draaiend naar wnw 3bft, temperatuur 13 °C, lw HvH 14:04 uur (-67 cm), hw 18:25 uur (+109 cm), (± 176 cm), zonnig, een vlakke zee, maar de windrichting is oké voor zeebaars, dus ik ben benieuwd. Om 09:50 uur werp ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f31\8, gevuld met zeepier, zager, (aas wat ik zaterdag heb opgehaald) of een combinatie hiervan piramidelood 140 gram ~ 170 gram ~ geankerd 150 gram. Een tien minuten later volgt de 4,5 meter Hiro Dream Surf, spoel met 20,5\100 mm nylon en voor de rest een zelfde uitrusting.

Het water is kraak en kraak helder, alleen van ver komt de lijn terug met wat drab erop. Lang hoef ik niet te wachten ik zie wat tikjes en denk een bot binnen te halen, totdat de vis dichterbij komt en het een leuke zeebaars blijkt te zijn, voorzichtig laat ik de zeebaars uit vechten en met wat golfjes trek ik hem zo (om 10:08 uur) het strand op. Mooi het blijkt ook nog een maatse te zijn van 43 wedstrijdcentimeters. Je kunt je visdag slechter beginnen.

10:25 uur wat tikken op de feeder een bot heeft zich vergrepen aan het aas. Hierna duurt het weer even maar om 11:20 uur kromt de feeder weer van een zeebaarsje.

Omdat de zwin voor mij vrij diep is, verplaats ik m'n spullen vijftig meter naar rechts, zodat ik via een zandbank verder de zee in kan stappen en van dat punt kan werpen. Uiteindelijk blijkt dat een goed plan te zijn, want er komt om 12:58 uur weer een zeebaarsje bij van 41 wedstrijdcentimeters.

En dan gebeurd er maar weinig, om 16:31 uur als het water weer heel licht op komt scoor ik een bot, gevolgd door een botje om 17:08 uur.

17:42 uur nog een bot en net als ik denk jammer een zeebaars zit er niet meer in, staat de feeder te klapperen, een beetje rottig binnendraaien met 150 gram geankerd, omdat de ankers door het zand heen ploegen, maar het lukt. Toch nog een zeebaarsje erbij van 38 wedstrijdcentimeters.

Om 18:15 uur ruim ik op, het was een aangename koningsdag zo. Hoezee, hoezee, hoezee.