zondag 24 maart 2013

vangstberichten: zaterdag 23 maart 2013_sessie_II



Hallo vis vrienden,

Even een stukje terug rijden vanuit Hoek van Holland neem ik de volgende afslag links om naar "de Oase" te gaan, het verzamelpunt voor de 3e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" om op het strand van Vlugtenburg te gaan vissen met 39 aanmeldingen een niet echt "vet" bezochte wedstrijd. Ik trek na betaling van 5 euri balletje 11 en sta hiermee in het A vak. Er staat nog steeds een o-wind van 7 bft en de temperatuur staat inmiddels op -1 °C, lw HvH 18:44 uur (-58 cm), hw 00:55 uur (83 cm) op 25-03-2013, (± 141 cm).

Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start weer met de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag onderlijn korte wapperlijntjes haakje f314\8, afgewisseld met plastic afhouders, aas: zeepieren en slikken, geankerd lood 190 gram. Ook nu is het nog steeds niet veel qua vangst, maar dat had ik ook niet verwacht. Alleen Rob Leber vangt een bot van 32 cm, het geluk is met de "domme" zegt ie :-). Zou de meeste vis al weggevangen zijn tijdens de N.F.B. wedstrijd van vanochtend?

Ruud van Noord scoort ook nog 2 botten in het A vak, na 2,5 uur wordt er een ronde gehouden met de vraag om te stoppen want de meeste willen niet meer, de kou, de harde wind en de slechte vangsten worden de meeste teveel en willen naar huis. Ik kan ze geen ongelijk geven want echt "lekker" is dit niet maar graag zou ik toch een visje willen scoren dus uiteindelijk wordt er besloten om de eindtijd op 21:00 uur te houden, 1 uur korter dus.

Ook dan wil het nog niet lukken bij mij, in de laatste draai heeft  Ruud van Noord nog 2 botten en eindigd hiermee op de 1e plaats met 4 vissen, Rob Leber wordt 2e met 1 vis en wint de "kanjerpot". De rest heeft 0 vissen en krijgen allemaal een 4e plaats toebedeeld. Geen schrapper dus ;-). Mannen gefeliciteerd! Van Arjan Geelhoed krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank! Hierna ga ik gelijk door naar huis me voorbereiden op de volgende strandwedstrijd ditmaal van Ter Heijde die in de ochtend gehouden wordt in de vorm van een tweekamp met "de Zeenaald".

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten