zondag 24 maart 2013

vangstberichten: zaterdag 23 maart 2013_sessie_I



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e N.F.B. (Nederlandse Federatie van Brandingswatersportverenigingen) wedstrijd ditmaal in de vereniging van Ter Heijde met het korps Team 1, bestaande uit: Captain Ed van Zanten, Han van der Lek, Jan Dibbets, Jan Groot en Willem Louman. Er staat een harde o-wind van 7 bft, temperatuur 0 °C, lw HvH 05:59 uur (-68 cm), hw 12:26 uur (+94 cm), (± 162 cm). Aangekomen in het verenigingsgebouw van de Hoekse Watersport Vereniging krijg ik steknummer D3 (de rest van het korps staat met hetzelfde nummer op A, B, C en E) en we worden weer keurig met "de platte" kar weggebracht.

Om 09:00 uur krijgen we een duidelijk signaal en mogen we beginnen. Ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijnen afgewisseld met afhouders, haakje 8 ~ 6, gevuld met pieren\slikken, geankerd lood 190 ~ 210 gram, de stroming is enorm. Na een kwartiertje draaien er een aantal vissers in maar zover ik kan zien zit er niets aan, ik laat het aas nog wat langer liggen en na een half uur draai ik binnen ook niets, het aas zit er zelfs nog aan.

M'n buurman rechts pakt vrij vooraan een klein botje van 13 cm, rechts daarvan wordt er ook een mooie bot gevangen. Bij mij nog altijd niets, gelukkig is er altijd de soepkar nog, rond 11:15 uur neem ik een lekker bakkie goed gevulde tomatensoep met ballen (bedankt weer Gre!) met een broodje warme rookworst gezamelijk 2,50 euri, betaalbare prijzen daar bij de Hoekse Watersport Vereniging. Daar knapt een mens van op.

Ik probeer nog wat verschillende afstanden en verschillende lijnen maar geen resultaat, doordat de stroming is toegenomen ben ik overschakeld op 210 gram geankerd, het nadeel hiervan is alleen dat je het "los" moet trekken uit het zand. Met veel moeite krijg ik dat dan voor mekaar door de hengel op spanning te houden en te wachten totdat de ankers weer omklappen. Even over 12:00 uur heb ik een zware draai, weer met moeite krijg ik ze uit het zand als ik los ben loop ik na een stuk binnen gedraaid te hebben weer vast op een bank en knapt m'n lijn, pech.

Als m'n buurman even later binnen draaid vist ie m'n lijn op met een mooie bot van 23 cm, vis binnen draaien aan afgetrokken onderlijnen telt niet dus hij gaat weer retour, de vis die het net niet werd.



Om 13:00 uur klinkt het eindsignaal en kunnen we de spullen die danig onder het stuifzand zitten weer inpakken, hierna worden we weer keurig met de "platte" kar opgehaald. In het clubgebouw blijken we het als korps nog redelijk gedaan te hebben, behalve dat ik dan 0 vissen heb, heeft Jan Dibbets 1 vis, Jan de Groot 2 vissen, Han van der Lek 1 vis en Ed van Zanten 2 vissen. Ed heeft een mooie 1e plaats in z'n vak mede door er in de laatste draai bij het eindsignaal een maatse gul van 45 cm uit te draaien, (Edje Goudfazant ;-). Ook Han van der Lek valt in de prijzen door 1 vis te vangen in het E vak en hierdoor een 3 te vissen in het vak (een 3 vissen is een 3e plaats in het vak) en 15e plaats overall.



De 3 beste resultaten van het korps worden bij elkaar opgeteld en vertegenwoordigen het korps resultaat waarmee we op de 6e plaats eindigen van de 19 korpsen. Een goed begin voor het korps en als ik nu leer hoe je vis vangt dan komen we de volgende keer nog hoger ;-). Hierna ga ik door naar het aangrenzende strand "Vluchtenburg" voor de 3e competitiewedstrijd van "De Eurovissers".

1e is geworden Rob Koster 6 vissen (126 cm), 2e Nico Bierman 4 vissen (100 cm), 3e Ben Ruigrok 3 vissen (74 cm), 4e Ed van Zanten 2 vissen (71 cm) en 5e Charles Laboure 3 vissen (62 cm).

De uitslag: Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2013.

Van de N.F.B. krijgen we nog een leuk kadootje een opvouwbare vis emmer, altijd makkelijk. Heren bedankt!



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten