zondag 3 maart 2013

vangstberichten: zondag 03 maart 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik met het overgebleven aas naar het Noordzeekanaal. Er staat een no-wind van 2 bft, temperatuur 3 °C. Als ik aankom bij de stek, is er niemand aan het vissen, meestal een veeg teken, maar goed proberen maar. Om 16:15 uur gaat de 1e hengel erin, de 4,5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met wat piertjes, een stukjes zager of een stukje tap erbij, tommy lood 140~160 gram. Na een kwartier zet ik de heavy feeder erbij, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, kortje wapperlijntjes met een drijvertje, haakje f314\8, dito aas, etc etc.

Ik vrees het ergste want er gebeurd helemaal niets. En opeens helemaal uit het niets begint de feeder te tikken en krom te trekken. Bij het binnen draaien om 16:56 uur hangt er een maatse wijting aan. M'n andere hengel heeft ook een tik gegeven en daar draai ik om 17:04 uur er een ondermaatse wijting mee uit.



Om 17:30 uur heb ik weer een aanbeet op de feeder en er komt een bot naarboven, waarschijnlijk licht gehaakt want 15 meter uit de kant lost ie. 17:37 uur draai ik de 4,5 meter stok binnen en hangt er wijtingkje aan. 18:14 uur een aantal maal een mooie doorbuiger op de feeder en draai ik een maatse wijting binnen.



Rond 18:30 uur heb ik er bijna weer één, jammer genoeg schiet deze er 3 meter voor de kant af. Zo'n 3 aanbeten weet ik niet te verzilveren. Waarschijnlijk nemen ze het aas heel voorzichtig, want de haken zijn nieuw. Regelmatig wat actie zo en dat is best leuk vissen. Gisteren nog even m'n nachtvergunning gedownload bij Sportvisserij Nederland, zodat ik me over de tijd geen zorgen hoef te maken.

Als het schemerig begint te worden is het plotsklaps afgelopen met de aanbeten. Ik kijk het nog aan tot 19:30 uur maar geen stootje meer. In iedergeval wat actie gehad en lekker gezeten.

Vis greetz,

Willem   

6 opmerkingen:

  1. Hallo Willem

    Goeie tip van die nachtvegunning, ook maar gelijk even aangeschaft op de site voor de donkeruurtjes in het "zoete" water.
    Nu tijdelijke vergunning en binnenkort de holografische sticker voor op je pas.

    Vang ze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Herman,

      Ja je kunt hem maar beter bij je hebben, kan een hoop geld schelen. Ja, vang ze!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. was weer leuk om te lezen! had al een berichtje geplaats maar dat is niet goed gegaan denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Willem,

    Mijn ervaring in het nzk is dat het overdag beter is als avond. Ihb de wijting heb ik daar nooit echt veel in de avond gevangen.
    Heel ver werpen is wel nodig. Je moet eigenlijk wel over de 80 meter gooien om goed in de vaargeul te komen.Dat zal jou met je Hiro Dreamsurf toch wel lukken denk ik.
    Zie je wel weer,

    vr. gr. Dirk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,

      Ik heb nu dezelfde ervaring. Ja, dat lukt me wel. Prima Dirk en vang ze. Bedankt voor je bericht.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen