zaterdag 9 maart 2013

vangstberichten: zaterdag 09 maart 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het weer eens proberen op "de Zandmotor". Er staat een w-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 4 °C, regen regen en nog eens regen. Hw Sch 13:16 uur (+108 cm), lw 21:35 uur (-70 cm), (± 178 cm). Bij Avicentra in Monster haal ik 100 piertjes en vanuit de diepvries neem ik nog wat tappen mee. Omdat het zo blijft regen gaat dit keer de paraplu mee. Het sjouwen val weer tegen, eigenlijk net iets teveel gewicht meegenomen, maar goed al "ploeterend" naar de stek toe kom ik er wel.

Om 16:35 uur gaat de eerste hengel erin, de 5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f \6, gevuld met 1 of 2 piertjes en\of een stukje tap erbij, tommy lood 175~180 gram. Na 20 minuten komt de 4,5 meter stok erbij, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijn, haakje ls5013f\8, dito lood etc etc.
Als ik hierna de eerste hengel binnen draai, zit er niets aan dan behalve het complete aas wat ik er 20 minuten geleden heb opgedaan. Hmm, totaal geen vreterij dus.

Ik varieer nog wat in afstand maar het ziet er naar uit dat ik gewoon in een leeg vlak zit te vissen. Aangezien het weer ook niet formidabel is besluit ik na 1,5 uur ermee te stoppen. Bij het binnendraaien van de laatste hengel zit er warempel een bot aan van 26 cm. De magische laatste draai ;-).



Jammer dat er weer een vorst periode aankomt, het zal de visstand voor de kust denk ik geen goed doen. Hopelijk zitten "ze" er op 13 april als de voorselectie op Ter Heijde wordt vervist. En dan te bedenken dat het nog niets eens zo lang geleden is dat de voorselectie in Maart werd gehouden, pfffff, ik moet er niet aan denken.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem
    Het is nog niet wild op het strand, nog een paar dagen vorst en dan maar hopen dat het beter weer gaat worden ! Het moet inderdaad geen loterij worden 30 Maart !! Ik heb er wel zin in !! Zie je volgende week zaterdag
    op West-kapelle. Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jan,

    Heb er ook zin in in die mini top-competitie. Ja zaterdag weer lekker vissen, hoop dat we goed van start gaan.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je deed het beter als ik, Willem. Dat was een dikke 0 na 3 uur proberen....

    Kom op met die zon..!!

    Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      In iedergeval geprobeerd.Er gaat nog een lange vorstperiode komen jammergenoeg. Bedankt voor je reaktie!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen