zondag 10 maart 2013

vangstberichten: zondag 10 maart 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken aan het Noordzeekanaal. I.v.m. de harde no-wind van 5 bft met stoten naar 6 bft besluit ik het eens aan de noord kant van het kanaal te proberen. Jammergenoeg geeft de tomtom net iets te laat aan dat ik rechtsaf moet, zodoende wordt ik weer door de velsertunnel geleidt om er weer opnieuw in te gaan. Ik maak als het ware een doorstart ;-). Uiteindelijk bereik ik dan toch "de stek", de eerste keer dat ik hier sta. Temperatuur 1 °C, droog.

Om 13:50 uur gaat de eerste hengel erin, de 4,5 meter stok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn korte wapperlijnen met een drijvertje, haakje f314\8, gevuld met een of meerdere aasoorten van zeepier, zoute pier, diepvries tap, italiaans lood 150~160 gram. Na 20 minuten komt de tweede hengel erbij de heavy feeder van 4,80 meter. Hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc, etc.

Om 14:24 uur voel ik weerstand bij het binnen draaien op de 4,5 meter stok, en het is raak een doublet van een maatse en een ondermaatse wijting. 15:18 uur zie ik toch wat getrek aan de 20,5 mm lijn en het is weer een wijtingkje.



15:38 uur een wijtingkje, 15:57 uur een wijtingkje.



Ondanks de verre afstand zijn de aanbeten op de heavy feeder goed te zien. Op de 4,5 meter Hiro Dream Surf, slechts een klein tikje of een trilling in het topoog. 16:11 uur een wijtingkje en dan weer een hele tijd niets. 17:31 uur een schar op de 4,5 meter stok.



17:51 uur is de lijn van de heavy feeder een heel stuk naar rechts gelopen zonder dat ik een aanbeet gezien heb. Het binnen draaien gaat zwaar en ik zit te denken aan een gulletje. Als de onderlijn boven komt blijkt het een triplet te zijn van een wijtingkje met 2 scharren, ook goed. 18:10 uur volgt er nog een doublet van wijting en wijtingkje op de 4,5 meter stok.



Om 18:20 uur ruim ik op, m'n aas opgemaakt en wat gevangen al was het wel koud met die no-wind.

Vis greetz,

Willem

6 opmerkingen:

  1. Blijft leuk om te lezen, mooi verslag weer.

    grt Lexie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Willem niet slecht bij zulk koud weer. Als we een beetje geluk hebben kunnen we eind deze week gewoon met de auto over het kanaal rijden ivm een mooie ijsvloer. Ik wacht effe tot die noordenwind er wat uit gaat, en dan is het bij de bankjes best leuk vissen.

    Zie en spreek je,

    vr. gr. Dirk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirk,

      Het viel mij ook nog mee. Ja jammer weer van die vorstperiode, zo te zien duurt dat nog wel even. Zeker leuk vissen daar. We komen elkaar weer tegen, zeker als de tongen los zijn ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. Heee Willem hoe gaat ie ..

    Ik zie dat er bij jullie nog redelijk vis wordt gevangen.
    Het zal zaterdag (1e Penn wedstrijd) niet meevallen aan zoutelande om een visje te verschalken. Door de vrieskou is de schar helaas bijna helemaal verdwenen. Alleen de verregooiers maken een kans. Knallen met die stokken !!

    Ik zag het weerbericht voor aankomende zaterdag en.. zoals we gewend zijn met de Penn korpsen competitie is het GEEN mooi weer.

    Ik dank dat je met leeglopers alleen de wedstrijd kan vissen. Die enkele schar die gevangen gaat worden. Wel hoor ik dat er af en toe redelijke gavangen wordt aan zoute leeglopers.

    Iedergeval succes zaterdag en vang ze !!!

    Groeten,

    Marco

    DAM - bd store Zeevisteam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marco,

    Ja, inderdaad het lijkt wel alsof er een vloek op rust met het weer bij de Penn wedstrijden. We gaan het weer proberen en hopelijk vangen we vis. Ik heb beide aassoorten bij me. Ook succes en tot zaterdag!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen