maandag 18 maart 2013

vangstberichten: zondag 17 maart 2013



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven en gekregen aas vertrek ik naar het Noordzeekanaal. Als ik daar aankom zit er 1 visser links van me. Er staat een zo-wind van 4 bft met stoten naar 5 bft, temperatuur 5 °C oplopend naar 8  °C, eind van de middag rond 17:00 uur een aantal fikse regen buien, afentoe zon, zacht weer de 1e vlinder van het jaar gespot.

Om 12:55 uur gaat de eerste hengel erin de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes en een enkele keer afhouders, haakje f314\8, gevuld met een 1 of 2 pieren en\of een slik, tommy lood 150~160 gram. De rode spuilampen staan aan en het stroomt behoorlijk, het blijft redelijk liggen maar soms stroomt ook het lood langzaam weg. Na 15 minuten gaat de 2e hengel erbij de heavy feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc, etc.

13:27 uur een wijtingkje, 13:48 uur een maatse wijting op de feeder.



15:02 uur nog een maatse wijting op de feeder, maar het is niet wild met aanbeten. Ik krijg nog een aanbeet op de feeder, maar bij het binnen draaien schuur ik tegen een steen die onderwater ligt en m'n lijn knapt, pech. Ik zet er een spoeltje op met daiwa gevlochten lijn van 12\100 mm en vis verder. Het is een hele tijd niets meer maar even na 17:00 uur zie ik dat de daiwa lijn tegen de stroom inloopt zonder dat de heavy feeder tikken heeft gegeven. Om 17:09 uur zit er een gulletje aan.



Dan begint het lange wachten weer om 18:25 uur besluit ik op te ruimen, bij het binnen draaien van de 4,5 meter stok gaat het opeens ongekend zwaar, ik tik tegen een richel en als ik de boel aan de kant heb zit er een bot aan de middelste haaklijn is echter verdwenen.



Na de regen komt er heel even een zonnetje door en dat levert gelijk een zomers tafereel op.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten