donderdag 1 november 2012

vangstberichten: woensdag 31 oktober 2012



Hallo vis vrienden,

Na de training voor het NK met het Zeevisteam Westland besluit ik er een relaxde visdag van te maken. Eerst ga ik nog ergens even een hapje eten en daarna weer terug naar het strand, het overgebleven aas van de vissessie heb ik meegekregen, jongens weer bedankt! Er staat een z-wind van 5 bft, met stoten naar 6 bft, temperatuur 10 °C, hw HvH 15:35 uur (138 cm), lw 20:44 uur (-46 cm) (± 184 cm). Om 14:15 uur gaat de eerste hengel erin, de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013f\6, gevuld met 2 pieren of pier\slik, tommy lood 180 gram. Net als ik bezig ben met m'n 2e hengel, komt er een surfer aan om te gaan kiten, en waar ik bang voor ben gebeurd dan ook, hij start door m'n lijn heen, ik schreeuw nog naar hem maar hij kijkt niet op of om (oost indisch doof ) en slaat alleen om zich heen om m'n lijn te breken die om hem heen zit, alsof zo'n lijn daar toevallig ligt. Waarna hij uit het zicht weg kite. Pure ergenis en irritatie komt bij mij boven drijven en misdadige ideeen ontspruiten er in mijn brein. Jammergenoeg schiet je daar ook niets mee op.

Valse start dus, om 14:30 uur gaat de eerste hengel erin, de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nyon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc etc. Na een nieuwe voorslag op de 5 meter stok gezet te hebben gaat deze er ook weer in. 16:10 uur het eerste visje een wijtingkje, 16:24 uur tikken op de top een triplet wijtingkjes.



16:39 uur een doublet wijting en wijtinkje, 16:55 uur idem.



17:19 uur een zeebaarsje en 17:40 uur een gul.



17:50 uur gulletje, 18:09 uur wijting.



18:23 uur doublet wijting en gulletje, 18:34 gulletje.



Om  18:59 uur een wijtingkje,  19:00 uur begin ik op te ruimen, bij het binnen draaien van de eerste hengel zit er nog een wijtinkje aan, en de tweede een doublet van wijting en wijtinkje.



Totaal vang ik deze sessie 19 vissen, 14 wijtingen\wijtingkjes, 4 gullen\gulletjes en 1 zeebaarsje.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Toch weer leuk gevangen Willem en ja zo'n kiter....laat 'm maar in z'n waarde. Maarre dat verslag van de training....krijgen we dat nog te lezen vd week? ;-)))

    Vangse, doe je best zaterdag!

    leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Leo,

    Thx! Dat wordt na zaterdag ;-))).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen