maandag 12 november 2012

vangstberichten: maandag 12 november 2012



Hallo vis vrienden,

Aangezien ik weer een portie aas heb gekregen van de afgelopen wedstrijd en zelf ook nog wat heb, zit ik lang te twijfelen tussen het strand van Kijkduin of de "Zandmotor", uiteindelijk kies ik toch voor de "Zandmotor". Er staat een zw-wind van 4 bft met stoten naar 6 bft, temperatuur 8 °C, hw Sch 13:28 uur (118 cm), lw 21:45 uur (-65 cm), (± 183 cm).

Om 15:30 uur gaat de 5 meter stok erin, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn ultra korte wappers (voor de afstand) afgewisseld met lange wappers, haakje ls5013f\8, gevuld met een pier of een zager, tommy lood 180 gram, na 15 minuten komt de 4,5 meter stok erbij, hoofdlijn nylon 25\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc, etc.

Om 16:04 uur draai ik binnen en zit er een wijtingkje aan, 16:43 uur op de 5 meter stok een schar.



Maar het valt tegen, zeker met een zw-wind zou de vis hier normaal gesproken "dik" zitten. Maar de vis geeft niet thuis wat ik ook probeer. Om 18:25 uur komt er nog een wijtingkje bij en hierna besluit ik op te ruimen.



En waar het nu aan ligt is me een raadsel, ook de kleine zeebaarsjes waren er niet. Zou het te koud geworden zijn voor de zeebaars ? Volgende keer nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Vis greetz,

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten