maandag 29 oktober 2012

vangstberichten: maandag 29 oktober 2012



Hallo vis vrienden,

Aangezien ik nog wat zeepieren en zagers over heb van de afgelopen wedstrijd besluit ik om maar eens een gedeelte op te maken aan het strand. Echt lekker weer is het niet, het blijft maar regenen dus gaat dit keer de visparaplu mee. Er staat een harde wzw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 10 °C,  hw HvH 14:29 uur (128 cm), lw 19:39 uur (-53 cm), (± 181 cm), volle maan 20:49 uur.

Om 15:40 uur gaat de 5 meter stok erin, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met 2 piertjes, geankerd lood 190 gram. Na een dik kwartier zet ik de 4,5 meter stok erbij, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, geankerd lood 170 gram. Als ik hierna de eerste hengel binnendraai  om 15:59 uur is het gelijk raak een doublet van een zeebaarsje met een bot. 16:09 uur zit er op de andere hengel ook een zeebaarsje.



16:41 uur een doublet botten, 17:00 uur weer een doubletje, van een maatse wijting samen met een bot.



En het gaat best lekker zo er zit aardig wat vis, jammer alleen dat het "takke" weer is. M'n paraplu kan het nauwelijks aan de stangen zijn aan het verbuigen en een paar springen uit de houder. 17:12 uur een "dikke" bot. 17:34 uur een doubletje zeebaarsjes.



17:51 uur een zware draai, hij gaat zelfs nog heel even door de slip heen, ik zit te denken aan een dikke zeebaars, maar het is een maatse gul. 17:55 uur een bliksemflits, geen donder, maar ik besluit geen risico te nemen en werp niet meer in. Onweer kan zich soms snel verplaatsen. Als ik de ander hengel binnen draai zit er ook een maatse gul aan.



Aangekomen bij de auto staat me nog een verassing te wachten, m'n auto sleutels zijn weg. Normaal gesproken doe ik ze altijd in het borstvakje van m'n waadpak, voor de zekerheid kijk ik nog alles na maar kennelijk zijn ze eruit gevallen op het strand en aangezien het behoorlijk aan het stuiven is verwacht ik ze niet meer terug te vinden. Gelukkig zit m'n telefoon er nog wel in en komt m'n vrouw de reserve sleutels brengen. Een wijze les voor een ieder stop je sleutels en telefoon in een binnen zak van je jas, waar ze er niet uit kunnen vallen.

Vis greetz,

Willem

10 opmerkingen:

  1. Hey ouwe doorzetter..;-)Mooi verslag weer! Er zat toch nog aardig vis! Mazzel dat je reservesleutels heb...Goed advies>>>maar een mobiele telefoon kan ook niet best tegen zout water!

    Vangse, leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      Thx! Daarom in de binnen zak ;-). Jij ook.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Leuke visserij Willem, jammer vant weer
    Dit was vast niet op het NK parcours??

    Hroetu uut Playa del Bru
    Dennis. Zwiers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dennis,

      Ja dat was het zeker. I.v.m. het teambelang kan ik hier helaas geen mededeling over doen. Sorry.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. Nou dan ben ik benieuwd wat het vrijdag wordt!!!We gaan dan ook nog een sessie doen daar. Ik hoop dat er meer vis zit dan met het FK toen was het arme troef

      Hroetu uut Playa del Bru

      Dennis Zwiers

      Verwijderen
    3. Met een zw-wind, denk het wel ;-). Maaaarrrrr......... elke dag is anders!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. hoi willem,
    aardig visje gevangen weer, het was gelukkig beter dan zaterdag want dat had niks met vissen te maken door de stroming 210 gram zwaar geankert werd zo de kant op geblazen.nou vangse weer en hopen dat die gullen nu de overhand krijgen.

    groetjes arjan van rhijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Arjan,

      Ja zaterdag was het niet best, gelukkig is de windrichting dan weer zw ;-).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  4. Hallo Willem,
    Leuke vangst jammer van de autosleutels. Ik heb het zelf ook al eens mogen meemaken. Tegenwoordig gebruik ik een keychain met daar aan de autosleutel die ik om mn nek draag onder mijn t-shirt.

    Groet,

    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Paul,

      Bedankt! Ja jammer, is ook een goed idee.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen