maandag 26 november 2012

vangstberichten: maandag 26 november 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken van de afgelopen wedstrijd. Ter Heijde lijkt me wel een interessante keus i.v.m. "De grote prijs van Ter Heijde" a.s. zaterdag, een beetje een indruk opdoen van vissoorten die er wel of niet zitten. Bovendien zie ik het wel zitten even lekker vissen op m'n eigen vertrouwde strandje. Er staat een z-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, draaiend naar zzw, temperatuur 10 °C, hw HvH 13:25 uur (116 cm), lw 18:54 uur (-51 cm), (± 167 cm).

Om 15:15 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje ls5013\f6, gevuld met een witje, slikken of pieren, tommy lood 180 gram. Na 15 minuten gaat de 4,5 meter stok erbij hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijn haakje ls5013\f8, dito lood, etc, etc. 15:48 uur de eerste tikjes, mooi ze zitten er nog een klein zeebaarsje, 16:11 uur denk ik weer een te hebben op de 5 meter stok maar het is een gulletje.



16:59 uur nog een klein zeebaarsje, 17:25 uur een wijtingkje. Het is niet "wild" maar ik vang in ieder geval iets.



18:06 uur een wat zwaardere draai, het blijkt een doubletje van bot met een zeebaarsje te zijn. 18:47 uur een klein rond dik gulletje.



19:15 uur een bot en hierna begin ik op te ruimen, bij het binnen draaien van de laatste hengel zit er nog een 5 dradig meun aan.



Totaal vang ik deze sessie 9 vissen, 3 zeebaarsjes, 2 botten, 1 wijtingkje, 2 gulletjes en 1 5 dradige meun. Kan een leuke visserij worden a.s. zaterdag als de vorst geen roet in het eten gooit. Ben benieuwd, we gaan het beleven.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Hoi Willem,

    toch nog leuk gevangen, wie weet is het a.s zaterdag ongeveer hetzelfde. Succes in ieder geval.


    Oh ja de video van 20 okt strand Kijkduin is online op YT. [Dus niet op mijn account]

    grt John.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha John,

    Elke dag is weer anders, maar we gaan het zien. Zou wel leuk zijn om verschilende vissoorten te vangen.
    Ok bedankt voor de mededeling, maar hoe zoek je dat op?

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willem,

    gewoon in de zoekvenster van YT: federatief kampioenschap zout 20 oktober 2012

    BeantwoordenVerwijderen