zondag 11 november 2012

vangstberichten: zondag 11 november 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee dit keer in samenwerking met de Zeenaald de zogenaamde "tweekamp". We verzamelen in de nieuwe pionier en Herbert vd Vlugt zit er ook achter een bak koffie, wedstrijdtacktieken te overpeinzen ;-)? Als steknummer loot ik nummer 1 en we vissen in de dintelhaven het breede gedeelte helemaal achterin tegen het hek aan , niet mijn water want hier heb ik nog nooit goed gevist. Maar goed het spreekwoord zegt "oefening baart kunst" dus aan de slag maar. Er staat een z-wind van 3 bft, temperatuur 10 °C, met een lekker zonnetje, lw Dintelhaven 08:35 uur (-43 cm), hw 12:39 uur (118 cm), (± 161 cm).

Bij het hek heb je een smal tussen stuk waar je kan staan wat een stuk doorloopt, ik besluit het maar vanaf hiet te proberen zodat als je vast zit tussen de stenen je makkelijker heen en weer kan lopen. De hengel keuze is ook snel gemaakt met de 4,5 metr Hiro Dream Surf kan ik wat beter uit de voeten als met de 5 meter stok omdat de ruimte beperkt is met inwerpen vanaf de dijk. Hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn ultra korte wapperlijntjes haakje ls5013f\8 (voor de afstand) afgewisseld met lange wappers voor onder de kant te vissen, haakje ls5013f\6, gevuld met 1 of 2 zeepieren.

Om 10:00 uur mogen we beginnen en 21 strandvissers van Ter Heijde aan Zee gaan vissen in de "breede sloot", ik hoef niet lang te wachten voordat ik m'n eerste vis kan scoren, ik zie wat tikken op de nylon en er komt een wijtinkje naar boven. Mooi, van de 0 af.



En dan is het lang wachten er wordt wat bot onder de kant gevangen en ik probeer het met de lange wappers maar dat geeft geen resultaat bij mij. 11:50 uur weer wat tikken op de nylon en de tweede wijting komt eraan.



Het is niet "wild" met vis bij mij in de buurt en ik kan aardig meekomen, toch scheelt het aanzienlijk in werpafstand een ultra korte wapperlijn waardoor ik de vis die meestal hier ver weg zit wat makkelijker kan bereiken. 12:54 uur nu zonder tikken op de nylon maar toch een wijtingkje eraan.



Om 13:00 uur de laatste draai, (de wedstrijdduur is 3 uur) en hij gaat zwaar. Maar wat is het vis of of een grote krab? Het blijkt een dikke 30 + bot te zijn aan de kant loopt m'n haak van m'n onderste wapperlijn vast, de "dikke" bot die op de middelste haaklijn zit schud even valt van de haak op de stenen en zo het water in. Shit Happens! Maar goed liever bij deze wedstrijd dan bij het NK of de voorselectie zullen we maar denken. Met m'n 3 vissen heb ik het niet eens zo slecht gedaan zo te zien en is dit de eerste keer dat ik mee kon komen in dit water. Goed om te weten voor een volgende wedstrijd hier. Van John Muis, Ed van Zanten en Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals hartelijk dank!

De Ter Heijde uitslag + de totaaluitslag Zeenaald vs Ter Heijde: Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Ter Heijde aan Zee competitie wedstrijd uitslagen 2012.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Willem,

    was een leuke wedstrijd met prachtig weer.
    Echt zonde van die dikke bot, ik zag dat je nog snel naar beneden wilde om hem te pakken maar dat lukte niet, hij was al pleite!
    Tot 1 december, ik vis dan voor het eerst in een korps mee.

    groet,

    je buurman van A2,

    John Voogt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi John,

      Ja was zeker lekker vis weer. Inderdaad jammer van die bot het scheelt weer een paar plaatsen. Succes op 1 december en bedankt voor je reaktie.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen