maandag 19 november 2012

vangstberichten: zondag 18 november 2012



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van de afgelopen wedstrijd ga ik naar het strand van Kijkduin. Er staat een nnw wind van 2 bft draaiend naar nno om even later weer te draaien naar zzo, bijna windstil dus, temperatuur 7 °C, Lw Sch 13:56 uur (-74 cm), hw 18:05 uur (136 cm), (± 210 cm).

Om 16:45 uur gaat de eerste hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, gevuld met wat pieren, slikken of een zagertje, tommy lood 180 gram. Na 15 minuten gaat de 2e hengel erbij de 4, meter stok hoofdlijn nylon 25\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn etc, etc. 17:14 uur is het raak driftige tikken op de nylon, duidelijk te zien bij dit windstille weer, een klein zeebaarsje heeft zich vergrepen aan een piertje met een slik. 17:54 uur op de andere hengel een botje.



18:54 uur een zeebaarsje, 18:59 uur een doubletje van een gulletje met een wijtingkje.



19:54 uur weer de driftige tikjes van een zeebaarsje, 20:01 uur volgt er nog één. Best geinig vissen zo op die zeebaarsjes, toch is het niet raak met elke aanbeet, omdat ze zo'n slik soms bij het puntje pakken, heb je afentoe wat missers, zo'n 4x overkomt het me.



20:17 uur een "breede" bot, 20:34 uur een zeebaarsje.



21:01 uur een botje en 21:35 uur nog een zeebaarsje.



21:45 uur ruim ik op, het begint koud te worden op strand, toch eigenaardig volgens windguru zou het 7 °C moeten zijn maar als ik bij m'n auto ben moet ik een laagje ijs van de ramen afkrabben. Vreemd, waarschijnlijk plaatselijk wat kouder. Totaal vang ik deze sessie 11 vissen, 3 botten\botjes, 1 gulletje, 1 wijtingkje en 6 zeebaarsjes. De aantallen wintervis valt alsnog erg tegen dit jaar vanaf het strand, maar misschien komt het nog?

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Leuk gevangen Willem. Heeft mijn 0 zaterdagavond bij de Eurovisserswedstrijd niet aan het aas gelegen. Kom ik toch te kort als wedstrijdvisser of zal ik het maar op een ongunstige plek houden?

    Groeten, Jacques

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jacques,

    Ik zag het al gelijk in de wedstrijduitslag, duidelijk een plek waar weinig of geen vis zat B17 1 vis, B18 0, B19 0.
    Het aas was prima, gewoon een kwestie van pech, volgende keer scoor je gewoon weer.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rustig weekendje Willem; zijn we niet gewend van jou haha!

    leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      Krachten sparen voor Cadzand a.s. zaterdag ;-))).

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen