maandag 5 november 2012

vangstberichten: maandag 05 november 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik een gedeelte van het overgebleven aas opmaken op "de Zandmotor", de rest zout ik in voor de schar en een gedeelte van de zagers kan ik misschien goed houden tot zaterdag. Er staat een nnw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 10 °C, afentoe heftige windstoten en regelmatig een regen bui, lw Sch. 14:46 uur (-63cm), hw Sch. 18:40 uur (117 cm), (± 180 cm). Om 13:00 uur werp ik in met de 5 meter stok, hoofdlijn 25\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijn, haakje ls5013f\6, gevuld met 1 of 2 pieren, tommy lood 180 gram. 10 minuten later volgt de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, etc, etc.

Het is raar weer het ene moment is het een mooie blauwe hemel met een zonnetje en het andere moment zijn er heftige windvlagen en valt er een regen bui, gelukkig heb ik de paraplu bij me dus dat scheelt weer. 13:24 uur wat tikjes op de nylon een zeebaarsje op de 4,5 meter stok, 14:29 uur weer wat tikken en nog een zeebaarsje op de 4,5 meter stok.



15:12 uur een zeebaarsje op de 4,5 meter stok, 15:41 uur een doubletje op de 4,5 meter stok van een zeebaarsje met een dikke bot.



16:04 uur een zeebaarsje op de 4,5 meter stok. 16:30 uur weer een zeebaarsje op de 4,5 meter stok.



Toch eigenaardig denk ik bij mezelf, ik vang alleen maar vis op de 4,5 meter stok met 22\100 mm gele nylon lijn, het zal toch niet aan de kleur liggen ;-). Ondanks dat ik een paar keer in een andere richting inwerp gebeurt er niets op de 5 meter stok met de blauwe 25\100 mm nylon lijn, tot 16:58 uur eindelijk zit er leven in de top, een triplet van 2 gulletjes met een maatse wijting. 17:06 uur een zeebaarsje op de 4,5 meter stok.



Als ik van de 5 meter stok naar de 4,5 meter stok wandel zie ik dat de lijn helemaal slap naar links hangt, langzaam begin ik binnen te draaien (17:26 uur ) totdat ik een "leuke" weerstand voel, ha een vechtertje. Eenmaal op het strand blijkt het een dikke maatse baars te zijn. Ik heb er nog genoeg in de vriezer, dus waarom zou ik hem meenemen ? Hij krijgt z'n vrijheid weer. 18:04 uur zit er een gulletje aan de 5 meter stok.



De stroming wordt sterker met opkomend water en ik schakel over op 170 gram geankerd. Om 18:30 uur ruim ik op en vertrek richting de auto. Totaal vang ik deze sessie 13 vissen, 8 zeebaarsjes waarvan 1 maats, 3 gulletjes, 1 bot en 1 maatse wijting.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. hoi willem,
    je kaart het zelf al aan in je verslag,en ik zie het vaak op je fotoos dat je bijna altijd met gele amnesia cq nylon vist,ik heb juist slecht ervaringen met dat kleurtje...volgende wedstrijd zal ik het rolletje voor je meenemen scheelt mij weer ruimte haha.....

    trouwens gefeliciteerd met je mooie plek op het nk

    groetjes arjan
    geen geelhoed trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arjan,

    Ok bedankt, ja ik vang wel lekker op dat kleurtje. Bedankt Arjan jij en jullie ook geen geelhoed waarschijnlijk van Drunen. Tot de volgende wedstrijd!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen