zondag 24 april 2011

vangstberichten: zaterdag 23 april 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op het strand van Vlugtenburg. Er staat een no wind van 3 bft, temperatuur 18 °C, met een lekker zonnetje, hw HvH 19:35 uur, lw 01:14 uur op 24-04-2011. Er hebben zo'n 47 vissers zich opgegeven en in "de Oase" trek ik balletje 41 als steknummer, een flink stuk lopen. En dan zit ik altijd even te dubben met een karretje of de viskist op de rug en de koelbox met aas en lood in de hand, wat is makkelijker? Ik besluit dit keer de kist op de rug te nemen maar aangekomen op de stek viel ook dat tegen.

Als aas heb ik grote zeepieren, kleine zeepieren, slikken, zagers en mesheften bij me. Graag had ik die korejaantjes eens uitgeprobeerd (een paar dooie stukjes nog meegenomen, met weinig effect) maar binnen een week waren ze kapot gegaan. Hetzelfde was in de winkel gebeurd, dus zonder er over te moeten steggelen, heb ik ruimschoots het volledige bedrag in de vorm van ander aas terug gehad en dat is toch een prima service van Avicentra in Monster.

Om 18:00 uur wordt het signaal gegeven om te beginnen, links van me staat Wilfred Wander (alias "de Scharrejager") en rechts van me Henk Verlinde. Ik start weer met de heavy feeder, hoofdlijn nylon 20\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een piertje\slikje of een zagertje, tommy lood 150 gram ongeankerd, afgewisseld met metalen afhoudertjes, haakje f314\10, dito aas en lood. De Scharrejager scoort als eerste met een klein botje  en redelijk snel volgt er een 2e bij hem verderop links en rechts komt er ook wat bot naarboven maar wild is het niet.

Op de metalen afhouders zie ik een duidelijke aanbeet maar bij het binnedraaien zit er niets aan, ik besluit om deze om te ruilen voor een wapperlijn met haakje f314\8 te klein is misschien ook niet goed. 18:48 uur het 1e botje komt eraan, en ik ben blij met 13 cm vis, van de 0 af dat vist altijd een stuk lekkerder ;-) 19:05 uur tegelijk binnendraaiend met "de Scharrejager" komen er 3 botjes boven water, 1 voor hem en 2 voor mij.



19:38 uur nog een botje, 19:58 uur botje no: 5.



"De Scharrejager" haalt er nog een doublet bot uit waaronder een mooie maatse en wat later nog een zeebaarsje van 25 cm. En ik val helemaal stil, bij afgaand water lijkt de vis verdwenen te zijn, wat verder werpen dan maar. Met nog een kwartier te gaan, 21:46 uur nog een klein botje en 21:58 uur in de laatste draai nog een botje van 16 cm (een beetje mazzel moet je hebben ;-)



Totaal 7 visjes, maar het is de vraag of dat voldoende is om bij de eerste 15 te eindigen. Terug in "de Oase" (Arvy nog bedankt voor het meesjouwen met m'n bak met lood) wordt de uitslag bekend gemaakt. 1e is geworden Gilles Traas (16 vissen, 243 cm), 2e Wilfred Wander ("de Scharrejager") (8 vissen, 143 cm) en 3e Theo van de Hoogen ( 7 vissen, 135 cm) Mannen gefeliciteerd!

In de voorlopige uitslag op de laptop blijk ik als 9e overall geeindigd te zijn, wat voor mij een prima resultaat is (goed voor m'n gemiddelde) en m'n doelstelling is behaald!

Van Dick de Graaf en Danielle van Geelkerken en Lennert Lambregtse krijg ik nog een grote portie aas mee, waarvoor nogmaals dank! Die ga ik inzetten op "de Internationale van de Edelkarper" in Zeeland die elk jaar 2e paasdag gehouden wordt.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten