maandag 18 april 2011

vangstberichten: maandag 18 april 2011



Hallo vis vrienden,

Ik heb nog wat aas over en besluit de boel is te gaan "checken" op het strand van Vlugtenburg waar we a.s. zaterdag de 4e competitiewedstrijd met "de Eurovissers" vissen. Als ik aankom rijden is er net iemand bezig de slagboom te repareren en dat scheelt me weer 2 euri parkeergeld ;-) . Als ik verder de parkeerplek oprij zie ik tot m'n stomme verbazing Arvy Eurovisser #1065 op het punt naar het strand te vertrekken, na een hartelijke begroeting besluiten we voor de gezelligheid bij elkaar in de buurt te gaan vissen . Arvy gaat alvast vooruit, want ik moet m'n spullen nog uitladen.

Er staat een o-wind van zo'n 3 bft, temperatuur 14 °C, hw HvH 15:37 uur, lw 20:45 uur. Om 15:15 uur start ik met de 5 meter stok hoofdlijn gevlochtenlijn, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8,gevuld met 1 of 2 pieren of een zagertje, tommylood 150 gram, ongeankerd (niet veel later 175 gram).15:45 uur een triplet botjes, geen slecht begin en ik zet m'n heavy feeder erbij, hoofdlijn nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, tommy lood 150 gram ongeankerd. 15:55 uur een botje op de feeder. 16:31 uur een doublet botjes.



16:51 uur weer een botje, maar ze blijven klein, vorig jaar rond deze tijd waren het mooie maatse. Waar zijn ze gebleven?



17:13 uur een botje, 17:23 uur een botje en 17:49 weer een doublet botjes.



En ook Arvy vangt regelmatig het zelfde formaat bot.



Ik probeer nog wat verschillende onderlijntjes uit met en zonder afhouders maar alle systemen vangen vis. 19:02 uur een botje. Rond 19:15 uur verlaat Arvy het strand en ik vis nog even verder in de hoop op een zeebaars. 19:33 uur een doublet botjes. Naarmate het water zakt neemt de hoeveelheid vuil toe in het water, bij het binnendraaien lopen de topogen dicht en moet ik eerst het vuil verwijderen voordat ik weer verder kan draaien ook op de lijn zelf blijft veel vuil zitten in de vorm van wier, resten van staanwand netten en afgestorven apenhaar, waardoor deze sterk wegloopt naar links.

Rond 19:45 uur krijg ik een paar mooie doorbuigers op de feeder, ik denk hee, dat kan geen 10 cm plus botje zijn. Bij het binnedraaien zitten er weer flinke plukken vuil op de lijn, maar ik voel nog een behoorlijke weerstand. In de branding zie ik een mooie vis spartelen, verder draaien kan ik niet meer want het topoog is weer dicht geslipt. Om de lijn strak te houden en de vis niet te verspelen besluit ik achteruit het strand op te lopen en niet veel later ligt er toch het 10 cm plus botje maar samen met een schitterende maatse zeebaars van 43 cm. Yes,….toch gelukt! ;-)





20:27 uur nog een botje en om 21:15 uur hou ik ermee op het begint schemerig te worden, bij het binnen draaien zit er op beide hengels nog een botje.



Totaal vang ik deze sessie 19 vissen, 18 botjes en 1 maatse zeebaars. Het weer was lekker, het gezelschap was goed en de vissen beten. Wat wil een mens nog meer? Ja !, a.s. zaterdag bij de eerste 15 eindigen, dat zou een prima plaatsing zijn, daar ik vorig jaar met deze wedstrijd op de 28e plaats geeindigd ben wordt dit m'n doelstelling voor deze wedstrijd.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten