maandag 4 april 2011

vangstberichten: zondag 03 april 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken van de vorige wedstrijd, de pieren zijn sterk achteruit gegaan en zien er niet meer uit, velletjes en blaasjes, maar als het meezit vang je op zulke stinkpieren ook vis, en de slikken zijn nog redelijk goed. Als locatie kies ik het Noordzeekanaal, een lekker relaxde stek om te vissen. Er staat een zw-wind van zo’n 4 bft, temperatuur 9 °C, bewolkt.

Om 17:15 uur gaat de 1e hengel erin, de heavy feeder, hoofdlijn nylon 20\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\8, gevuld met een piertje slikje, tommy lood 125 gram ongeankerd. Het begin is goed, redelijk snel een mooie aanbeet op de feeder en ik draai er om 17:24 uur een maatse wijting uit. Maar hierna is het weer lang wachten en zet ik na 3 kwartier de 5 meter stok erbij hoofdlijn gevlochtenlijn met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, tommy lood 150 gram ongeankerd. Na enige tijd krijg ik ook een mooie aanbeet op de gevlochtenlijn en er komt weer een mooie maatse wijting naarboven, jammergenoeg valt ie voor de kant eraf.



Weer wat later krijg ik een geweldige aanbeet zoals ik zelden heb gezien m’n 5 meter stok staat te bonken in de standaard, het bovenste gedeelt is helemaal krom getrokken en het binnen draaien gaat erg zwaar, de vis blijft bonken op de lijn, beetje bij beetje komt ie naar me toe. Nog 20 meter en nog steeds komt ie niet boven water en dan is het pang……..Weg vis, m’n onderlijn gebroken, niet op de voorslagknoop maar op het gedeelte van 23\100 mm. Ik zeg een ferme vloek en knoop er weer een nieuwe voorslag op. Als ik m’n feeder opnieuw aan het aanazen ben zit de 5 meter stok weer te shaken om 19:47 uur en ditmaal draai ik hem er wel uit een leuke gulletje van 39+ cm.



Een andere visser links van me komt even poolshoogte nemen en maakt zich bekend als Kees de Weger van HSV Brittenburgh, we kletsen wat en Kees weet te melden dat de vissers links van hem een tongetje hebben gevangen, geen maatse maar een kleintje, opzich een goed teken denk ik, zo vroeg al. Kees vangt wat bot, ondermaatse wijting en een papgulletje, hij vist nog even door en ik ruim om 21:45 uur op. Leuk je te ontmoeten Kees.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten