zondag 3 april 2011

vangstberichten: zaterdag 02 april 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de 3e Avicentra koppelwedstrijd op het strand van Ter Heijde, met dit keer als invaller koppelmaatje Gerard Ravestein. Als ik aankom bij “de Viskeet” rond 18:30 uur loop ik eerst naar het strand om 20 liter zeewater in m’n yerrycans te gieten zodat ik thuis m’n aas weer wat langer kan bewaren om 20:00 uur begint de wedstrijd dus tijd genoeg.

Er staat een w-zw wind van zo’n 4 bft, temperatuur 12 °C, met afentoe een regen buitje, hw HvH 15:26 uur, lw 23:36 uur. Als steknummer hebben we plaats 12 toegewezen gekregen (een stukje rechts van afslag molenslag en dicht in de buurt van “de Zandmotor”) en we worden weer keurig met “de platte kar” weg gebracht. Om 20:00 uur klinkt het hoornsignaal en kunnen we beginnen.

Ik start weer met de feeder, metalen afhoudertjes, haakje f31\8, piertje\slikje, tommy lood 150 gram ongeankerd (later 175 gram ongeankerd en nog later 170 gram geankerd), wissellijn: lange wapperlijntjes, haakje f314\10, korte wapperlijntjes haakje f314\8. 20:14 uur, ik zie wat tikjes op de feeder en draai een leuk botje naar binnen. Hier en daar komt er wat vis naar boven maar wild is het niet. 20:42 uur de 2e komt eraan.



Hierna is Gerard aan de beurt en sleept er 2 botten uit. Mooi we staan op 4 stuks zo’n beetje wat de rest in de buurt ook heeft. Om 21:17 uur volgt er een 3e bot voor mij, het gaat steeds harder stromen en ik verhoog m’n lood naar 175 gram ongeankerd, als dat even later ook dreigd weg te lopen schakel ik over op 170 gram geankerd. Hierna is het een tijd lang niets, pas om 22:56 uur hangt er weer een botje aan.



Gerard vangt er ook nog 2 bij en als het eindsignaal klinkt blijven we op 8 botjes totaal steken. Niet echt een vet pot. In het donker zou je toch wat meer vis verwachten. We worden weer super snel opgehaald door de “platte kar” en onderweg hoor ik aantallen van 18 stuks, 12 stuks maar ook van 4 en 2 stuks. Waarschijnlijk zitten we in de middenmoot deze wedstrijd. Gerard bedankt!, het was gezellig vissen met je. Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weer onder.

De uitslag in pdf: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/koppelcompetitie-avicentra-tm-02-04-2011.pdf

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten