zondag 10 april 2011

vangstberichten: zaterdag 09 april 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met het evenement van "de Eurovissers"strandvissen op Ter Heijde. Een "echte" wedstrijd is het niet, de hoofdzaak is een hoop "fun" en lekker relaxed vissen met z'n allen. Degene die de grootste maatse platvis of de grootste maatse rondvis vangt wint weer een ticket voor "de strijd der Titanen" eind van het jaar op de Grevelingen. Degene met de grootste vis wint de kanjerpot (inleg 1 euri, niet verplicht).

We verzamelen op het parkeerterrein molenslag en niet veel later komt Peter(fishguppy) aangereden en heeft voor mij een mooie portie aas (pieren en zagers) meegenomen. Nogmaals bedankt Peter! Even voor 17:00 uur hebben de meeste een plekkie uitgezocht en is het vissen geblazen. Naast me staat Lennert Eurovisser #1287 een jonge gast die erg onfortuinlijk is deze dag, al z'n hengelspullen zijn uit z'n auto gestolen, hij heeft nog van iemand een hengel kunnen lenen en van mij leent ie nog m'n reserve molen want vissen doet ie graag.

Mocht er nog iemand hengelspullen over hebben (voor weinig) dan kun je Lennert hiermee helpen. Er staat een n-no wind van zo'n 3 a 4 bft, temperatuur 13 °C, met een lekker zonnetje, hw HvH 19:08 uur, lw 00:35 uur.

Ik start weer met de heavy feeder, hoofdlijn nylon 20\100 met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een piertje\slikje, tommy lood 150 gram ongeankerd. Om 17:19 uur komt het eerste botje het strand op, een ondermaatse. 18:00 uur een doublet botjes, nog steeds te klein.



18:26 uur een triplet van ondermaatse botjes. 19:04 uur nog een ondermaats botje.



En eindelijk om 19:35 uur een maatse bot van 28 cm en een beetje waarmee ik tot dan toe de grootste passeer van 27 en nog wat cm.



Dan hebben even een break met een reep naar keuze om te eten, en al gauw blijkt er een bot van 30,2 cm en niet veel later 32 cm gevangen te zijn. 20:53 uur weer een doubletje ondermaatse botjes.



Rond 21:00 uur staan er opeens een paar bekende voor m'n neus, het zijn Maup met z'n broer Angelo die Peter(fishguppy) en mij met een bezoek komen vereeren. Altijd lachen met Maup, het wordt tijd dat je ook lid wordt van "de Eurovissers" Maup ;-)



Rond 22:00 uur zijn de meeste aan het opruimen, dus dat doe ik ook maar, bij het binnedraaien zit er nog een bot aan, 11 stuks totaal deze sessie. Maar de hoofdmoot is nog steeds ondermaats. Van Lennert krijg ik nog een restant aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Op de parkeerplaats van "de Viskeet" wordt de prijsuitreiking gehouden. Leo van Rijswijk is 1e geworden met een mooie bot van 32 cm en wint hiermee een ticket voor "de Titanenstrijd", Gilles Traas is ook 1e geworden met een zeebaars van 42 cm en wint ook een ticket voor "de Titanenstrijd en tevens "de Kanjerpot" voor de grootste vis. Heren gefeliciteerd!

Bij de tombola (voor iedereen prijs die is terug gekomen) win ik nog een bakje advocaat eitjes ;-)



Evenementen commissie bedankt voor de goede organisatie en tot de volgende keer.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten