maandag 23 maart 2009

vangstberichten: zondag 22 maart 2009



Hallo vis vrienden,

Eigenlijk wilde ik vandaag naar de kust om te vissen, maar de voorspelde wind van 5 a 6 bft beloofde niet veel goeds. Dus ben ik maar uitgeweken naar de amazonehaven. Ik heb nog wat aas over van vrijdag (donderdag gehaald), nou ja, aas? De leeglopers doen hun naam eer aan, en zijn volledig leeggelopen en de zagers zijn groen uitgeslagen, maar ik probeer het er maar mee. Voor de rest heb ik nog wat gezouten mesheften en gezouten pieren.

Ik begin om 17:00 uur in de amazonehaven met 1 hengel, een molentje met 10\100 mm berkley wiphlash pro en een onderlijntje met 3 wapperlijntjes haakje 6, gevuld met "rotte" pieren, "rotte" zagers, zoute pieren en zoute mesheften. Er staat een nw-wind van zo'n 4 bft met afentoe een paar harde windvlagen, temperatuur 8 °C en hw HvH om 12:36 uur. Het water staat laag en is nog verder aan het zakken er gebeurd nog niet veel, pas tegen de schemering om 19:10 uur krijg ik de eerste tikjes, bij het binnen draaien zit er niets aan. Om even over 20:00 uur weer een aanbeet, maar het is een krabbetje.



Om 20:45 uur krijg ik een diepe doorbuiger en ik denk hee, nu wordt het interresant ! Het binnendraaien gaat erg zwaar en ik zit tegen mezelf te zeggen, blijven doordraaien, blijven doordraaien, blijven doordraaien..........Als ik de "boel" op de kant heb zit er een dikke gul van 54 cm aan, wat voor mij een pr is plus een steenbolk en een prik van 17 cm die aan de gul vast zit.



Om 21:50 uur vang ik nog een steenbolk, om 22:05 uur een ondermaats wijtingkje (die mag weer zwemmen) en om even voor 23:00 een een scharretje van nog net geen 17 cm (ook die mag weer zwemmen) Om 23:30 uur nog een steenbolk.




Daarna vang ik nog een steenbolk, maar als ik die op de foto wil zetten blijkt dat in combinatie met zout, vocht en zand aan m'n vingers de powerknop weigert aan te gaan. Als ik even later op m'n telefoon wil kijken hoe laat het is, heeft ie het ook begeven. Hij gaat wel weer aan maar schakelt zichzelf na een aantal seconden weer uit.(terwijl de batterij vol zit). Erg makkelijk als je niet gestoord wil worden tijdens het vissen, maar bijzonder vervelend als je vrouw en kinderen je proberen te bereiken.

Om 00:30 uur ruim ik op, thuis aangekomen veeg ik met een kwast restanten zand weg uit m'n camera, de powerknop doet het nog steeds niet, maar als ik op de knop druk om foto's te bekijken springt de powerknop aan, als ik m'n uitdruk springt ie weer aan (hij wil nu niet meer uit). Ik laat de camera en de telefoon maar een nachtje drogen kijken of het vocht verdampt. Volgende keer maar in een zak plastic verpakken?

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten