zaterdag 14 maart 2009

vangstberichten: vrijdag 13 maart 2009



Hallo vis vrienden,

Als ik het weerbericht bekijk na een lange werkdag, blijkt dat er weinig wind aan de kust staat zo'n 3 bft. Voor de dag erna staat alweer 5 bft. aangegeven. Wat zal ik doen? Lekker, voor de tv gaan hangen of een hengeltje uitwerpen! Ik kies toch voor het laatste. Thuis aangekomen pak ik m'n spullen, zet een thermoskan met koffie, bestel 100 zeepieren en ga op weg naar het strand van Ter Heijde.

Aan gekomen op Ter Heijde zijn er net een aantal vissers voor me die staan te wachten tot ze de lange strekker op kunnen. Ik loop door en kies voor een korte strekker. Hij is nog niet begaanbaar en ik begin om 20:15 uur vanaf het strand. Er staat een z-zo wind van 3 bft een temperatuur van zo'n 8 °C en hw Ter Heijde om ± 16:30 uur.

Ik vis met 1 hengel de grauvell teknos surf tournament 4500 en probeer gelijk m'n nieuwe molentje  uit waar ik nog niet mee gevist heb de smart xf 3500 van grauvell. Ik heb op het spoeltje 10/100 mm gevlochten lijn laten zetten whiplash pro van berkley en ga vandaag n's lekker licht vissen. 120 gram geankerd lood aan een standaard onderlijn met rode afhouders met 3x haakje 4 gevuld met zeepieren, vanaf het strand krijg ik gaan aanbeet en als om 21:00 uur de streker begaanbaar is verplaats ik m'n spullen naar daar. Na  10 minuten krijg ik een aanbeet maar het is een misser, om even voor 22:00 uur zie ik weer een aanbeet en draai 2 vissen tegelijk eruit een botje van 25 cm en een 5 dradig meuntje van 15 cm.



Om 23:45 uur vang ik een mooie bot van 30 cm en verbeter hiermee m'n p.r. bot met 2 cm. Op een gegeven moment besluit ik eens van aas te veranderen, ik heb nog gezouten pieren en gezouten mesheften bij me, ik zet eerst een stukje mesheft op de haak en daarna een gezouten pier en vang er gelijk een dikke 5 dradige meun mee van 22 cm, ook weer een pr 'tje.



Even over 00:30 uur komt er een dikke bot naar boven, maar het is een "vreemde" in plaats van een witte buik heeft ie een bruine buik, dit heb ik nog niet eerder gezien, hij is 32 cm. (en m'n pr gaat weer 2 cm omhoog).



Om 01:05 uur weer een bot van 28 cm op een stukje gezouten mesheft plus gezouten pier.



Om 01:30 uur krijg ik nog een mooie aanbeet maar het is een mishapper. Ik ga m'n spullen op ruimen en m'n vis schoon maken op het strand. Als ik terug kom om m'n hengel te pakken staat ie weer flink te tikken, bij het binnen draaien gaat het behoorlijk zwaar  (ik vermoed dat er 2 vissen aanzitten) ik zie aan de middelste afhouder weer een mooie witbuik zitten maar de onderste afhouder krijg ik niet te zien, jammergenoeg loopt de onderste vast aan het uiteinde van de strekker, waarbij de middelste er ook vanaf valt.

Om 01:45 uur verlaat ik het strand, ik heb weer echt genoten deze sessie, het molentje draait perfect en met de dunnere lijn  erop en minder lood kon ik een stuk verder werpen. Ook was het goed om van aas soort te veranderen, ik kreeg veel meer aanbeten op de gezouten mesheft en gezouten pier dan op een gewone pier. En de botjes zijn ook weer terug.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten