zaterdag 7 maart 2009

vangstberichten: zaterdag 07 maart 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het weer eens proberen in Maasluis, er staat een w-wind van 4 bft, temperatuur van 8 °C  en hw Maasluis om 12:04 uur. Ik begin om even over 11:00 uur als aas heb ik een restant pieren en zagers van de vorige sessie plus gezouten pieren en gezouten mesheften. Ik start met 1 hengel met een jojo paternoster, haak 1 gevuld met van alles wat. Na 10 minuten staat m'n top hevig te bonken, dat begint goed een overduidelijke gul aanbeet. Het blijkt een mishaper te zijn, bij het binnen draaien voel ik geen weerstand, jammer.

Snel weer ingeworpen, maar geen aanbeet meer gezien, na een half uur draai ik binnen en valt er een grote krab van het aas af. Opnieuw beaasd en het is weer lang wachten. Een vriendelijke belgische visser komt een praatje maken en verteld me dat hij met enige regelmaat op de waterweg vist, hij heeft er een ritje van een dikke 250 km voor over. Hij is vroeg begonnen, en heeft tot nu toe 2 kleine gulletjes gevangen, voor de rest heeft ie erg weinig aanbeten gezien, een fietser die een rondje langs de vissers maakt weet nog te vertellen dat er bij het tunneltje ook weinig tot niets wordt gevangen.

Om 13:45 uur plaats ik een 2-hengel erbij met een wapperonderlijn 3x haakje 6. Ik krijg weer een mooie gul aanbeet op m'n hengel met jojo paternoster en ditmaal zit ie er duidelijk aan, bijna op de kant schiet de haak los (jojo gul paternoster uit de winkel). Ik krijg wat tikjes op m'n andere hengel en draai een steenbolk van 28 cm binnen.



Dan vang ik nog een krab die er ook weer afvalt, en krijg nog een mooie aanbeet op m'n wapper onderlijn met haakje 6, maar die schiet eraf. Dan is het weer een lange tijd stil, om 14:45 uur haal ik 1 hengel eruit ivm de sterke stroming. Om 16:10 uur als ik inwerp blijft m'n draad ergens langs steken en werp ik het hele zooitje richting Rozenburg, dan geef ik er de "brui" aan en ruim op.

Dus voor alle "steenbolk haters" het enige positieve nieuws wat ik kan geven van deze "sessie" is dat er eentje minder zwemt in de waterweg.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten