maandag 9 maart 2009

vangstberichten: zondag 08 maart 2009



Hallo vis vrienden,

Omdat er een harde wind staat van 7 bft. aan de kust ga ik vissen in de amazonehaven, er staat een w-wind van zo'n 5 a 6 bft, een temperatuur van zo'n 3 a 4 °C , af en toe een fikse regenbui en hw HvH om 13:28 uur. Als aas heb ik gezouten pieren en "dooie" zagers. Ik vis met 1 hengel, met een molentje gevuld met 30/100 mm nylon, wapperpaternoster met 3x haakje 6, onderste haak gevuld met een zager de rest met zoute pieren. Om 18:30 uur begin ik, omdat het laagwater is en ik nylon gebruik kan ik iets verder werpen, net voorbij de gele boei, in het diepere gedeelte.

Het nadeel is alleen dat de beetregistratie een stuk minder is tov gevlochten lijn, zeker met die harde windstoten staat m'n hengel constant te zwiepen. Ik moet het hebben van de korte pauze's tussen 2 windstoten door. Ik denk dat ik een aanbeet zie en draai binnen maar ik kom vast te zitten en moet de boel kapot trekken. Nu zet ik er een standaard paternoster op met rode afhouders en gooi weer in. Als het weer begint te stort regen met harde wind stoten wordt het me te "gortig" en ga ik schuilen in m'n auto (ik had verwacht dat de wind een stuk minder sterk zou zijn aan de amazonehaven maar dat valt vies tegen)

Om 19:35 uur als ik weer binnen draai vang ik een scharretje van 24 cm op een gezoute pier. Om 20:00 uur zie ik een paar duidelijke tikken en draai een scholletje van 20,5 cm naar binnen op een zager gevangen (altijd verrassend die amazonehaven), in eerste instantie denk ik dat het weer een schar is maar als ik hem omdraai zie ik de rode stippen en de rondere vorm van de vis.



De wettelijke minimum maat voor schol is 27 cm dus hij mag weer zwemmen en al dribbeld door het ondiepe water zwemt ie de amazonehaven weer in.

Nadat ik weer geschuild heb, en terugkom op het strandje blijkt het deksel van m'n koelbox eraf gewaaid te zijn en is in geen velden of wegen meer te bekennen (waarschijnlijk drijft ie nu richting noordzee). Ik krijg weer een aanbeet en draai een steenbolkje naar binnen om 21:45 uur en om 22:30 bij het opruimen nog een ondermaatse wijting die ook weer mag zwemmen.



Het was niet echt "lekker" visweer en veel aanbeten waren er niet, maar goed ik heb in iedergeval nog wat gevangen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten