maandag 3 november 2008

vangstberichten: zaterdag 01 november 2008



Hallo vis vrienden,

Inmiddels een nieuwe camera aanschaft, want een vis verslag zonder foto's is toch minder leuk. Ik ga vandaag weer vissen in Maasluis, als aas gebruik ik zeepieren en kweekzagers. Er staat een o-wind van 3bft. bij een temperatuuur van 7 °C, hw maasluis om 17:30 uur en regen. Als ik aankom bij de waterkant is het erg druk, er staan meer dan 10 vissers, naast elkaar en ik moet voorbij m'n gebruikelijke stek lopen om een plekje te kunnen vinden.

Dat had ik niet verwacht in de stromende regen, het lijkt wel een vis wedstrijd. Om 14:30 uur werp ik m'n eerste hengel in, met een platvis wapper onderlijn, en m'n tweede hengel om 15:00 uur met een gul jojo onderlijn met 1 haak. Om 15:05 uur is het raak op m'n platvisonderlijn, een wijting.



Om 15:35 uur gaat m'n gul stok te keer, en ik sleep een gul van 46 cm binnen, eindelijk weer eens een gul aan m'n gul onderlijn. Om 15:50 uur een gulletje van 32 cm, die laat ik weer zwemmen, omdat ie onder de maat is.



Om 16:10 uur op m'n platvis onderlijn een bot en een wijting, en om 16:40 uur een bot en een steenbolk.
Af en toe krijg ik nog wat tikjes op m'n gul onderlijn van waarschijnlijk wijting, maar de haak is te groot voor ze.

De meeste vissers ruimen nu op, even voor hoogwater, ik krijg nog wat restanten zeepieren en zagers aangeboden, waarvoor dank. Ze hadden 5 "mooie" vissen gevangen. Ik heb nog geen zin om naar huis te gaan, en besluit over hoogwater heen te vissen. Om 17:40 uur weer een steenbolk, om 18:30 uur begint de wijting te bijten en om 20:05 uur weer een steenbolk van 25 cm.



Wat me opvalt is dat het aantal aanbeten op m'n wapper onderlijn vele malen groter is vandaag dan op m'n gul onderlijn. Om 20:30 uur vang ik nog 2 mooie wijtingen.



Dan ruim ik m'n boeltje op, totaal 13 vissen gevangen (1 vergeten te fotograferen) en ondanks de regen toch lekker gevist!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten