maandag 24 november 2008

vangstberichten: zondag 23 november 2008

Vandaag ga ik het nog eens proberen op het strand van Ter Heijde, ik heb 1 portie zeepieren mee en nog wat diepvries mesheften. Er staat een z-zo wind van 5 bft., een temperatuur van 1 a 2 °C, hw om 11:45 uur en het sneeuwt. Ik begin om 16:45 uur op de streker met aan 1 hengel een wapper lijntje van 3x haakje 4 gevuld met  pieren en mesheften. Er staat een bijzonder sterke branding en het is behoorlijk koud.

Als ik m'n 2-e hengel erbij zet om 17:15 uur zit de draad onder m'n molen wat ik in het donker niet gezien heb, tijdens het inwerpen gaat het fout, de lijn knapt af en alles verdwijt in de noorzee. Met veel moeite knoop ik een nieuwe lijn eraan, omdat m'n handen versteend zijn van de kou (1 warmte vis want ben ik kwijtgeraakt (tijdens het inwerpen ?) Afijn, na enige tijd ligt m'n 2-e hengel er ook weer in, met 1 gul jojo onderlijn, gevuld met zeepieren en stukjes mesheften aan 1x haakje 4. De hengel toppen schudden wel door de stroming en de wind, maar er is geen duidelijke beet waarneming te constateren.

Omdat het zo hard blijft waaien met een koude guure sneeuw wind, pak ik om 19:00 uur m'n boeltje op en ga vissen vanaf het strand, zodat ik iets minder wind pak, omdat ik de duinen achter me heb. Ondanks dat ik m'n neopreen waadpak aan heb, en een extra trui, loop ik toch af en toe te rillen van de kou.
Om 20:15 uur is de sneeuwbui overgegaan in een regenbui, om 20:30 uur ruim ik enigzins verkleumd m'n spullen op zonder een duidelijk waarneembare aanbeet gezien te hebben. In iedergeval hebben we het weer geprobeerd.