maandag 3 november 2008

vangstberichten: zondag 02 november 2008



Hallo vis vrienden,

Omdat ik nog aardig wat aas over heb van de vorige sessie, besluit ik te gaan vissen op het strand van Ter Heijde, er is een no-wind van 4 a 5 bft. opgegeven, hw om 17:45 uur bij een tempertuur van 7°C. met af en toe een paar spatjes regen. Als ik om 18:45 uur vanaf het strand m'n eerste hengel de zee inwerp kijk ik het even aan (het valt trouwens reuze mee met de wind, ik schat het op 2 bft.), ik wil eigenlijk vanaf een streker vissen, maar die staan nog onder water.

Ik vis met een 3 haaks paternoster met dwarrellijntjes en haakje 6, als aas weer zeepieren en zagers. Ik gebruik dit keer geen geankerd lood, zodat het aas een groter deel van de zee bodem bestrijkt. Om 19:15 uur zie ik de eerste kleine felle tikjes "wijting" ik draai er 3 naar binnen (zie kopfoto). Om 19:30 uur weer 3. en het blijft zo maar door gaan!



Ik zet m'n 2-e hengel erbij, en het is beaasen inwerpen en je ander hengel weer inhalen. Ik ben in het wijting  "walhalla" beland! Om even over 21:00 uur vang ik weer eens wat anders een botje en een zeebaarsje van 27 cm, die mag weer verder groeien. Gevolgd door weer 3 wijtingen.



Om 22:00 uur weer een zeebaarsje van 32 cm en 29 cm, ook die mogen weer verder groeien.



Het water is inmiddels gezakt en de strekers zijn vrij, omdat de aanbeten vanaf het strand, wat betreft de wijting toch minder worden, besluit ik om te verhuizen naar de streker. En ja het blijkt dat de wijting zich iets verder heeft terug getrokken in de zee, en de aanbeten gaan weer verder, het regent weer wijtingen". Om 23:30 uur begint het te waaien richting 4 bft. Om 00:50 uur vang ik nog een mooie zeebaars van 39 cm.(die gaat de pan in).



En weer wijting! Om 02:00 uur hou ik ermee op, en ga ik de vissen schoonmaken op het strand. Het uiteindelijke plaatje: 40 vissen gevangen, 35 wijtingen gevangen: waarvan 24 maatse wijtingen en 11 onder de maat, 4 zeebaarzen, waarvan 1 maatse, en 1 maatse bot.



En ik krijg even het "fishguppy"gevoel. Als ik weer naar de auto terug sjok over het mulle strand zand, met zware bepakking moet ik onderweg 5 keer stoppen om bij te komen, en ik denk bij mezelf, jongen toch maar stoppen met roken!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten